Anbefalte innlegg

Hei..

er det noen her som har erfaring med black diamond skiver?

blir skivene blanke etter bremsing, eller holder "fargen" seg helt til dei må byttes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja de blir blanke ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

faen å da, da er det bortkastet å kjøpe:P hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bortkastet er vel ikke ordet.. Blackdiamond skiver er laget av svartstål.. tåler mye varme + mere motstand mot rust...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det man må huske på med slike skiver er at når de bremser bedre er jo det for at friksjonene øker og da også varmen i høy grad. Så jeg fikk et bra tips.

At det tar bare noen sekunder og varme opp skiver og klosser. Så det er en fordel om man ikke holder bremsen inne etter nedbremsing til kryss og liknende. For da varmes skiva ytligere opp der hvor klossene står og dette kan føre til at skiva slår seg.

Dette er også grunnen til at man skal kjøre siste runden på banene uten og bremse. For og få kjølt med klosser og skiver.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp ebc turbogroove skiver da,dem mister ikke den kule fargen...også er det meget gode bremser..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei,alså ikke bortkastet når det gjelder effektivitet på nedbremsing osv, men med tanke på "finish" vart det litt bortkastet for min del:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg går over skivene innimellom, gjerne en fin vår, og sprayer over med 'egnet' lakk så de ser fine ut igjen. Selve overflaten blir dog blank uansett, det er bare en overflatebehandling.. Har ikke så god erfaring med BD og Greenstuff, men det kan sikkert oppleves forskjellig! Har disse på cabben til konemor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir ikke helt blanke da. Se på mine bilder så ser du hvordan de blir. Uansett er de mye bedre å bremse med en orginale:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir ikke helt blanke da. Se på mine bilder så ser du hvordan de blir. Uansett er de mye bedre å bremse med en orginale:)

Ehh, jo, de blir helt blanke, så lenge det er BD du snakker om. Det kan muligens sette seg noe rester av bremseklossene på skiva, som gjør at de ikke ser helt blanke ut, men all den svarte fargen på sliteflatene forsvinner med en gang de tas i bruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehh, jo, de blir helt blanke, så lenge det er BD du snakker om. Det kan muligens sette seg noe rester av bremseklossene på skiva, som gjør at de ikke ser helt blanke ut, men all den svarte fargen på sliteflatene forsvinner med en gang de tas i bruk.

Yes det er riktig som du sier de blir blanke men dersom du har ferrodo klosser og kjører de inn riktig så blir de ikke fullt så blanke.(ikke bling blin men mørkere enn bak bremsene dine dersom du ikke byter de å).. men de blir langgggggt fra svart ja... også egenskapene =:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er bilde av de

s6.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har slissa og borra black diamond skiver sammen med ferodo ds2500 klosser!

annbefales på det sterkeste!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du vurdert disse?

http://www.cquence.net/

Hei.

Helde svart fargen seg på dessa skjevene eller forsvinne dei etter dei er tatt i bruk kombinert med nedbremsing sånn som black diamond skjevene?

For viss de holder så må eg absolutt ha dei!!! : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Helde svart fargen seg på dessa skjevene eller forsvinne dei etter dei er tatt i bruk kombinert med nedbremsing sånn som black diamond skjevene?

For viss de holder så må eg absolutt ha dei!!! : rock :

Blir blanke disse også,jeg har sort skiver i fra Cquence.Blir blanke etter den første turen du tar. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.