#1 Skrevet Juni 29, 2007 Da var det tid for og bytte olje på "ny" bilen.. vet at den går på shell olje nå, da møller i tromsø har dette som standar olje.. men er dette og anbefale? møller i bodø bruker Castrol, så står litt fast i hva jeg burde bruke: rolleyes Noen tips/erfaringer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 29, 2007 jeg brukte Agip Racing 10w60 på min S4, denne bruker også Vsmotor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 29, 2007 ok, hvor får jeg kjøpt denne da? mange sier at disse begynner og tikke om man har kjørt hardt.. vet ikke om det kommer ann på oljemengde eller olje type? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 29, 2007 Sjekk tilbudsforumet her, klubben har et medlem som ser ut til å gi meget fine priser på denne oljen . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 29, 2007 okei:) så denne oljen er bra for disse motorene? da skal jeg se etter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 29, 2007 ok, hvor får jeg kjøpt denne da? mange sier at disse begynner og tikke om man har kjørt hardt.. vet ikke om det kommer ann på oljemengde eller olje type? jeg opplevde alldri noe tikking fra min motor med agip olje i hvertfall. og 10w60 funker veldig fint vis du skal prøve deg på banen i sommer, da olja er litt tykkere enn vanelig 10w40 eller lign. tåler mer varme! Vs motor S2`en bruker jo denne oljen i fjor i hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 29, 2007 okei:) men da er denne oljen verdt å prøve.. men skal jeg bruke 10W eller 5W ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 29, 2007 jeg ble anbefalt 10w60 på min s4 i hvertfall, veit ikke hvor mye det har å si men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 29, 2007 Kommer litt ann på bruk også. 10w60 er unødvendig på en 'bruksbil', sikkert kjekt på en blodtrimma motor på banen. Og ikke finn på å kjør 10w60 om vinteren . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 29, 2007 Kommer litt ann på bruk også. 10w60 er unødvendig på en 'bruksbil', sikkert kjekt på en blodtrimma motor på banen. Og ikke finn på å kjør 10w60 om vinteren . selvfølgelig går jo fint ann å kjøre med en olje som tåler mindre varme vis du alldri er over rushtrafikk fart, men jeg kom med en anbefaling om 10w60 olje på denne motoren siden jeg har meget gode erfaringer med denne olja. Bytta selv olje mellom vinter og sommer brukte agip 10w40 på vinteren, selv om det såvidt er vinter her i oslo.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 29, 2007 Vil påstå du kan kjøre vesentlig mer enn rushtrafikkhastighet på normal, høykvalitets olje før du trenger racing oljer . Sier ikke at det er noe dårlig olje, bare at det kan være overkill. Dog, til prisen man får tak i 10w60 på fra agip her på forumet er det jo ikke akkurat noen blodpris uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 29, 2007 Jeg ble rådet til og bruke castrol 10-60, da turbo motorer gjerne går litt varmere og da bra med litt tykkere olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 30, 2007 Hørt mye bra om castrol olje jeg og. anbefaler 10w60 til 2.2t enten fra castrol eller agip. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 30, 2007 flott:) men da skal jeg sjekke litt på tilbuds"hjørnet" hær på forumet:) om det blir mye dyrere en og kjøpe på mekonomen så er det vell ikke vits? bare motoren min har det bra! så har jeg det åsså bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 30, 2007 Vil påstå du kan kjøre vesentlig mer enn rushtrafikkhastighet på normal, høykvalitets olje før du trenger racing oljer . Sier ikke at det er noe dårlig olje, bare at det kan være overkill. Dog, til prisen man får tak i 10w60 på fra agip her på forumet er det jo ikke akkurat noen blodpris uansett blir vell bane på meg til høsten på ACR : rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 30, 2007 koster 100 kr litern på vsmotor i hvertfall vel verdt! koster jo 180 ellerno på bensinstasjon for 10w40.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 30, 2007 okei, men da er jo valget soleklart! men hva betyr 10W = og 60= ? husker aldrig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 30, 2007 Bare husk å bytt olje før det blir alt for langt ute på høsten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 30, 2007 hehe, takk for tipset skal huske på det Christian! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 30, 2007 .. da olja er litt tykkere enn vanelig 10w40 eller lign. tåler mer varme! Hvor tykk oljen er ved 100C har lite å si for hvor bra den tåler varme. Se heller på hiddenbladet til oljen og se på måletallet HTHS@150C (High Temperature High Shear @ 150C). Her måles viskositeten ved 150C (og ikke ved 100C som er grunnlaget for SAE tallet uten W). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 30, 2007 Da var det tid for og bytte olje på "ny" bilen..vet at den går på shell olje nå, da møller i tromsø har dette som standar olje.. men er dette og anbefale? møller i bodø bruker Castrol, så står litt fast i hva jeg burde bruke: rolleyes Noen tips/erfaringer? Varemerket til oljen har veldig lite å si for hvor bra oljen er. Bruker du en olje som har VW 502.00 spec. er du sikker på at du får en olje som er "godkjent" av VAG og har gjennomgått deres program for å få VW spesifikasjonen (en lang rekke motortester der slitasje og avleiringer måles etterpå). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 30, 2007 Varemerket til oljen har veldig lite å si for hvor bra oljen er. Bruker du en olje som har VW 502.00 spec. er du sikker på at du får en olje som er "godkjent" av VAG og har gjennomgått deres program for å få VW spesifikasjonen (en lang rekke motortester der slitasje og avleiringer måles etterpå). ok, bruker du denne oljen?? møller hær forhandler med castrol, og i tromsø forhandler di med shell så hva er best olje: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 30, 2007 Kjører selv med Castrol TXT 5W-40, denne har såvidt jeg vet VW502.00 spec-.. Aldri hatt problemer med tikking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 30, 2007 flott, denne olja er jo lett og få tak på åsså!! men kanskje litt dyr? får vi rabatter på mekonomen på olje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 30, 2007 flott, denne olja er jo lett og få tak på åsså!! men kanskje litt dyr?får vi rabatter på mekonomen på olje? Har faktisk aldri tenkt over hva jeg betaler for literen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...