#1 Skrevet Juni 30, 2007 må man ha bilen på rulle når man kjøper/monterer chip? eller kan man gå inn med en pc og sjekke forkjellige ting mens man kjører? og er dette inkl i prisen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 30, 2007 Kjøper du ferdig chip til standard oppsett er det bare å sette denne i og kjøre avgårde og ikke tenkte noe mer på det... Noe annet om du skal få spesialtilpasset et chip til et eget motoroppsett eller mappe sprutet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 30, 2007 okei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 17, 2007 tar opp igjen denne. kan jeg kun ta med ECU med til de som chipper? og hvor sitter map sensor? pleier denne å byttes? noen tips til chip? vil ha mest mulig effekt. mtm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 5, 2008 Låner denne tråden eg, har en S6 2,2T AAN som i følge han eg kjøpte bilen av skal være "chippet". Hvordan sjekker eg dette? Og hvilken chip anbefales til AAN motoren? Leste av feilkoder på motor på verksted i går, og alt var i orden der. Brude det ikke kommet opp noe om det montert chip? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 5, 2008 Ikke alltid det kommer opp at det er byttet chip, da må en nesten åpne hjernen og se på chippene om de er org eller ei. -Skal du bytte chipper no så vil eg anbelfalt MTM303 chippene, bedre kjørbarhet enn mange av de andre man får tak i her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 5, 2008 Hvilket ladetrykk kjører du på? Dvs hva står som max i displayet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 5, 2008 Ikke alltid det kommer opp at det er byttet chip, da må en nesten åpne hjernen og se på chippene om de er org eller ei. -Skal du bytte chipper no så vil eg anbelfalt MTM303 chippene, bedre kjørbarhet enn mange av de andre man får tak i her... Ok! Får se om eg får kikket på hjernen i helgen. Ja, har sett flere anbefaler MTM303 chippene, så blir nok en slik om det ikke står noe i bilen nå. Hvilket ladetrykk kjører du på? Dvs hva står som max i displayet? Hmm... Ikke helt sikker, har ikke fått brukt bilen så mye fordi den manglet Eu-kontroll. Men nå er alt på stell. Hva bør det ligge på med chip og hva er maks orginalet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 5, 2008 Hvem driver med MTM på østlandet nå? Bare NBS? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 5, 2008 Hva bør det ligge på med chip og hva er maks orginalet? Orginalt er absolutt max 1,2bar i korte perioder på mellomregisteret med flat pedal, men oftest rundt 0,9. Chippet bør den klatre over 0,9bar allerede ved 3000rpm og holde trykket over 0,9bar til rødmerkingen. Min gjør det, standard motor med chip. Tipper den har en 270hk elns, dvs standard steg 1 chip. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 5, 2008 Hvem driver med MTM på østlandet nå?Bare NBS? 303 chippene er det vel flere av som selger her på forumet. Kan også skaffe disse innen rimelig kort tid... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...