#1 Skrevet Juni 30, 2007 Som dere vet så kjøpte jeg meg en splitter ny Touran 2.0TDI exlusive 170HK'er. Bilen har nå gått ca. 7.000km. og jeg opplever at motorlyden endrer seg ved ett visst turtall. Med det så mener jeg at den støyer litt mer og har en mer mekanisk lyd enn da den var ny. Sendte mail til VW grunnet dette og de sa at det mest sannsynlig ikke var noe å bekymre seg over, da det bare er motoren som har "gått seg til"... Stemmer dette? Det er overhodet ikke noe galt med bilen, og olje har den nesten ikke brukt. Det er bare det at jeg synes motoren støyer litt mer... Kan kanskje sammenlignes med at det er ett løst deksel som vibrere inntill noe.. (uten at det er det) Dette er altså kun på ett vist turtall. Jeg mener også at denne lyden kommer og går... men stort sett så er den der hele tiden (på visse turtall) Noen her med diesel eller lignende bil som har opplevd det samme? Lyden er altså ikke veldig graverende, men man hører den. Er det bare jeg som er litt for nøye, eller er det det at bilen har "gått seg til", eller kan det være noe annet? Eller kanskje det er typisk diesel? EDIT: Man kan vel si at det er en typisk diesellyd..eller dieselknakking... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 30, 2007 Sånn er det gjerne når man kjøper seg noe som er helt nytt. man passer ekstra godt på, Men i ditt tilfelle hvis du synes lyden virker skummel. så ville jeg tatt med bilen til møller og latt en fra verkstedet bli med på en kjøretur. Sikkert ingenting. men bedre og sjekke en gang for mye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 30, 2007 Ok... jeg får gjøre det.. Men det er liksom ikke noe lyd man forbinder med feil... Det er bare en typisk diesellyd eller dieselknakking som har kommet. Den var ikke slik når den var helt ny og frem til ca. 4.000km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 30, 2007 Min har rulla 8600 ellerno og jeg kan ikke si at jeg har merket noen spesiell endring i motorlyden. Så det spørs om du skal ta deg en tur på et verksted, og få en mekaniker til å høre om han hører det samme som deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 30, 2007 Min har rulla 8600 ellerno og jeg kan ikke si at jeg har merket noen spesiell endring i motorlyden.Så det spørs om du skal ta deg en tur på et verksted, og få en mekaniker til å høre om han hører det samme som deg. Da får jeg gjøre det... best å være på den sikre siden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...