#1 Skrevet Juni 30, 2007 Lurer på om det er bare meg eller går bilen min bedre på kald motor...? Har kjør etpar ganger på kald motor opp mot 3-4 tusen rpm i 2 giret da jeg feks har hevet meg ut framfor biler på forskjørsvei eller lignende. Syns bilen trekker mye bedre da enn når motorn blir varm i 2 giret... Noen som har synspungter på dette? Bilen er en (ts racing) chipet a4 tq Takker for svar =) Mvh Børge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 30, 2007 Har også erfaring med at 200TQ går bedre kald enn varm. Har å gjøre med hvordan motorstyring er programmert, feks å gi fetere blanding eller annet tenningstidspunkt når kald. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 30, 2007 Har også erfaring med at 200TQ går bedre kald enn varm. Har å gjøre med hvordan motorstyring er programmert, feks å gi fetere blanding eller annet tenningstidspunkt når kald. Okey, Er det noen måte å fikse dette på så den går like bra som når den er "kald" hele tia da? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 30, 2007 Jeg har også merket meg det... vet ikke om det har noe med at innsug og sånn ikke har blitt varmt enda også, i tillegg til som sagt at det blir sprøytet inn mer bensin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 30, 2007 innsugstempen styrer vel tenninga på 1,8T blant annet. så jo kaldere luft inn i motoren, jo (mere) luft agressivere tenning og bedre effekt. Så en større intercooler burde vel hjelpe litt her!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 1, 2007 jeg opplever det samme med min 1,6l 80... etter det jeg har fått høre av folk jeg har snakket med så er det bare sånn det er, og ikke noe å gjøre no med.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 1, 2007 Det er jo slik at jo kaldere luft som går inn i motoren jo bedre går den. For hvis ikke hadde det jo ikke hvert noe poeng med store intercoolere som kjøler ned innsugstemp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 1, 2007 Det er jo slik at jo kaldere luft som går inn i motoren jo bedre går den. For hvis ikke hadde det jo ikke hvert noe poeng med store intercoolere som kjøler ned innsugstemp. du har et poeng der:o, er jo ganske logisk når man tenker over det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 3, 2007 Takker for alle svar =) Så om dere er enige om at Større IC kan vere løsningen... Hvor får jeg tak i en større IC til a4`n å hva må jeg regne med av pris med rør osv..? Mvh Børge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...