Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å hive inn en eksossnurre i bilen min når ladern begynner å bli dårlig.

Men er det bare å sette inn en turbo med tanke på godkjenning osv?

Har også hørt at vis bilen er over 10 år eller har vært i norge i mer så kan man trimme uten å registrere det.?

 

Noen som kan hjelpe meg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også hørt at vis bilen er over 10 år eller har vært i norge i mer så kan man trimme uten å registrere det.?

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

 

feil.. du skal fortsatt registrere det, men du slipper avgifter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så lenge din er org med G-lader så blir det neppe problem å sette om til turbo... men søk først og få en god kontakt person på BT.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey. så vis jeg bare søker først og får en bekreftelse eller en god sak hos bt så er det bare å sette i gang.! men da sender jeg en mail med en gang å hører med dem!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det burde ikke være noe problem såvidt du ikke har en effektøkning på mer enn 15% når du viser den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sålenge du ikke øker effekten nevneverdig spiller det liten rolle hva slags type overlading motoren har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har hørt at det ikke er så lett å få godkjent biler som er orginal uten turbo/g-lader pga. denne co2 avgiften osv. men er sikkert noen som kan svare mer konkret på dette :) event. spør BT. er jo litt anderledes når du har g60 fra før sikkert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom bilmodellen er utgitt orignalt med turbo eller det foreligger typegodkjenning av turbo for din bil så skal det gå greit (du må montere samme type og oppsett/effekt som originalt/typegodkjent). Kjenner ikke til om det er levert originalt turbo til corrado eller om det finnes typegodkjent turbokit til denne. Dersom det ikke finnes har du et problem da du må gjennomføre en test som beviser at bilen tilfredstiller krav om avgasser i hht. en EU-norm (som jeg ikke husker navnet på). Dette må du til Tyskland for å gjøre (finnes ingen i Norge eller Sverige som kan utføre denne testen) og det koster, etter det jeg har hørt, ca. 50.000,- å få utført dette. Selvsagt må effekten være lik det som tidligere er levert originalt på bilen (eller typegodkjent).....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For øvrig står det meste i første "klistret" tråd....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg leste den klistra tråden men skjønte ikke stort.

Men så da vil det si at det koster mye penger for å få godkjent turbo. for detkom ikke org på corradoen.

 

Men hva er da konsekvensen vis jeg da hiver inn en turbo og blir "ferska"? blir skiltene klipt og helt rai rai?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

50k? skeptisk....

 

Det burde ikke være noe problem, så lenge bilen ikke overskrider det som er godkjent av hk og nm.

 

Ja, klart så må den være godkjent når det gjelder utslipp, men det kan jo alle biltilsyn sjekke, kan de ikke?

De tester jo tross alt ikke bare ombygde biler på utslipp. Alle andre biler kan få unormalt utslipp og da få feil pga dette typisk i eu-kontroll.

 

Christian, hadde jeg vært deg hadde jeg kontakta bts og hørt hva de har å si. Får du negativt svar hos ditt lokale bts, så snakke med noen andre folk fra bts som har peil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket litt mere der jeg leste om dette. Prisen er vistnok ca. 25000,- (iflg. en som har sjekket dette) ikke 50 som jeg mente å huske. Er diskutert en del vedrørende godkjenning av ettermontert turbo i forumet til http://www.mx5-miata.no. Testen er en lab.test (raport)som er utført iht. prosedyren beskrevet i Eu direktiv 91/441EØS (endret 94/12/EØF)., og er mere omfattende enn en vanlig avgasstest og må tas i et sertifisert/akkreditert labratorium for denne testen. Testen utføres i et lukket kammer. Det måles blandt annet også nivå av avgasser i luften utenfor bilen ved varierende turtall, varm motor, kald motor etc. Har ikke lest direktivet selv, men det er dette som man har kommet fram til i diskusjoner på nevnte forum.

 

Er muligens et lite lyspunkt. Det ryktes at det finnes et kammer i Trondheim som muligens blir akkreditert for denne testen..

 

Er bilen din fra før 1991 dvs. før direktivet ble innført så har du muligens en sjangs (tror ikke det har tilbakevirkende kraft...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey. nå skjønner jeg litt mer.

 

Men jeg skal ta kontakt med bt så fort jeg har mulighet å høre hva de har å si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.