#1 Skrevet Juni 30, 2007 Så lenge jeg har hatt bilen har den hatt ganske ujevn tomgang. I tillegg er den ganske "grov i målet", så den kan nesten høres ut som en sliten gammel amerikansk V8'er. Jeg tenkte tidligere at den grove lyde kom av frieksos. Men etter jeg hadde den på EU-kontroll fikk jeg ingen påpekning for eksoslekkasje. Men lambdaverdien var derimot ute og kjørte. Jeg aner ikke hvilke verdier det var snakk om, og vet heller ikke hva den skal ligge på men bra var det ihvertfall ikke. Jeg begynner å mistenke katalysatorne mine, men håper ikke disse må skiftes da det er en stygg kostnad Er det mulig å komme seg gjennom EU-kontroll med defekte katter? Nå er det vel ikke påvist at disse er gåene, men jeg frykter det værste. Hvordan vil jeg merke at kattene er defekte? Jeg hører ingen spesiell skrangling, som om innmaten skulle være løs, men den er som sagt grov i målet og denne lyden kommer ca fra der katalysatorne er... Noen innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 19, 2007 Tror nok synderen har var falskluft... Dette er nå utbedret, og bilen oppfører seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 20, 2007 Som regel falsk luft og på fem ventilert går det en del dyser . Jeg hadde grom femmer lyd på min og det viste det seg att selve katt delen hadde løsnet fra røret (sprukket). Derav gromlyden og det var ikke særlig synlig når det satt montert. Punktet delen fast og tok ned røret og sveiset det på nytt . Voila egentlig synd for da ble det helt tyst som i graven 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...