#1 Skrevet Juli 1, 2007 Da er jeg kommet så langt at jeg skal snart starte motoren men pga av at hele motoren har vært borret opp til 1850 ccm og alt innvendig nytt så er det en del folk som anbefaler å starte motoren uten g-laderen. Så jeg har da fått tak i en kortere reim og plugget olje tilførselen og returen...Noe annet som må gjøres? Hva gjør jeg med luften da? Det går jo luftslanger mellom luft boks og g-lader også til innsug...Noen som har gjort dette eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 1, 2007 Du må bruke det røret som LMM sitter på. Bare sett et filter i enden av det røret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 1, 2007 ok..så er det bare å fyre opp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 2, 2007 Ja egentlig.. Gjorde dette på min Passat g60 syncro. Går noe alvorlig dårlig uten G-lader ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 2, 2007 Det er ikke en lmm - det er en temp måler. Det funker like fint ( dårlig ? g-motor uten lader er DØDT ) uten at luften går igjenom det røret. Bare legg temp føleren påkoblet i motorrom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 3, 2007 hehe ja det kan jeg tenke meg,men ska ikke kjøre med den jeg da så mye,bare starte den og kjøre den litt også skifte oljen og montere på Rs portet og nyoverhalt g-lader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 3, 2007 jeg hadde montert laderen med en gang Alle 1,9L PSD bygger gjør de det på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 3, 2007 Noen sier at eg ikk ebør gjøre det,motoren er total overhalt også er den borret opp i tillegg,alt arbeid er utført av auto23 sitt motor verksted. Men alikevel så sier de at metal spon kan sirkulere i systemet og det er vel ikke bra for laderen eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 3, 2007 Har jo egentlig ikke noe å si så lenge du ikke fyrer på - er jo først da du får ladetrykk. Eventuelt så napper du av staget på returspjeldet ?? ( hvis du må gi gass ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 3, 2007 Noen sier at eg ikk ebør gjøre det,motoren er total overhalt også er den borret opp i tillegg,alt arbeid er utført av auto23 sitt motor verksted. Men alikevel så sier de at metal spon kan sirkulere i systemet og det er vel ikke bra for laderen eller? Er blokken skikkelig vasket etterpå, skal det gå greit er andre steder det er trangere for metallspon å komme rundt, og hvor det kan gjøre større skade 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 3, 2007 ok...så vis det nå skulle vise seg at blokken er skeivt borret eller noe og motoren raser,tar laderen skade av det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 3, 2007 Kor mykje måtte du ut med for å få borra blokken din? Har ein blokk eg og som skal borres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 4, 2007 ok...så vis det nå skulle vise seg at blokken er skeivt borret eller noe og motoren raser,tar laderen skade av det? svært lite sannsynlig at den gjør det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 4, 2007 eg har borret blokken opp til 1850 ccm,jeg gjorde det ikke for trimmingen egentlig men pga slitasje som var i sylinderene..kostet (på regningen står det) borret blokk 2,5 timer a 755 og summen er 1887,50 kr + moms 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 4, 2007 Stemplene kostet jo 8000kr og totalt for hele motor overhalingen kom regnigen på vel 29 000kr.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 5, 2007 Ok, var ikkje så gæli pris det. Skal borre for å trimme eg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 5, 2007 Stemplene kostet jo 8000kr og totalt for hele motor overhalingen kom regnigen på vel 29 000kr.... 8 lapper for stempel!!!!! Hva slags stempler er det da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 5, 2007 ja betalte 8000 kr for stemplene ja. var det dyrt? ser de fleste trim firmaer tar jo fra 8-10 lapper for stempler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 5, 2007 Eg gå 4000,- for mine JE stempler. Så 8000,- var ganske dyrt ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 8, 2007 Hvor kjøpte du dem da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 8, 2007 Eg var med i gruppekjøpet her på forumet. Blei kjøpt her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...