Går det å vaske reflektor i lykter?

Anbefalte innlegg

Skal bytte lyktglass på min audi 100 pga steinsprut som har ødelagt det.

Men ser da jeg har tatt av glasset at selve reflektoren ikke er 100% ren. Litt irr og støv på den. Er det noe jeg kan bruke til å vaske den med? Uten at jeg ødelegger den eller lager riper i den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

klart du kan vaske den! men ikke rør selve reflektoren med noe,det blir riper.(ikke engang med fingra) legg den i zalo vann litt,eller lignende,og skyll. og la tørke. bruk trykk luft,da blåser du kansje også vekk litt møkk + at du ikke får såpeflekker/skjolder. hjelper ikke det må du bytte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å vaske med Zalo (eller lignende) og gnir forsiktig med fingrene, etter at jeg har vasket hendene veldig godt. Bruk masser av varmt vann til å skylle med. Til slutt pleier jeg å legge lykten på en varmeovn slik at resten av vannet fordamper. Legg lykten med pæreåpningen oppover. Ikke bruk noe papir eller stoff til å tørke med, det lager riper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.