#1 Skrevet Juli 1, 2007 Hva slags girkasser ble S4 V8 levert med? Hørte noe om at det kun var automat og 6-trinns. Stemmer dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 1, 2007 Stemmer nok det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 1, 2007 Stemmer nok det. Det er heftig...Blir vel 6-trinns på meg da Forresten, bilen din er jævlig fet! Sikla mye på den! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 1, 2007 Takker for det =) Er deilig med 6trinns gearkasse i bilen også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 1, 2007 Takker for det =) Er deilig med 6trinns gearkasse i bilen også.. Det tror jeg på! Hvordan er forskjellen på 6-trinns og 5-trinns a ? Sånn aks osv? Litt kjappere på de første gira og litt "slappere" på de siste? Altså lavere turtall i høyere fart? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 1, 2007 Ja annerledes utveksling.Den som står i min nå er ganske tettsteget på de 3 første girene ihvertfall.3 giret kan draes langt,så 4 og 5 kommer ganske tett på når man har tømt ut 3. Husker den V8`eren jeg hadde før var omtrent likt som den jeg har nå på girene.Syns 6trinns kassene er bedre å kjøre med enn 5trinns jeg da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 1, 2007 Ja annerledes utveksling.Den som står i min nå er ganske tettsteget på de 3 første girene ihvertfall.3 giret kan draes langt,så 4 og 5 kommer ganske tett på når man har tømt ut 3.Husker den V8`eren jeg hadde før var omtrent likt som den jeg har nå på girene.Syns 6trinns kassene er bedre å kjøre med enn 5trinns jeg da. Okay:) Det er bra! Takker:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 1, 2007 har åsså 6trinns på min s4 2,2T 4, 5 giret kommer ganske så tett.. men har du kjørt ut 5 giret har du oppnådd en bra hastighet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 1, 2007 6 giret i en 6 trinns har nok samme utveksling som en 5.trinns har i 5.giret. hvertfall etter det jeg har erfart med 2.2TQ:) men V8 kassen er nok litt mer seig på 6.giret Min S6 er oppgitt til 0-100 på 6,9 med 5.trinns og 6.8 med 6.trinns: rock : litt av en forskjell: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 1, 2007 hehe, ja det er ikke mye om og gjøre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 1, 2007 Takker for svar folkens! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 11, 2007 Som Jan Nielsen har skrevet før her, du får samme toppfart med 5-trinns som 6-trinns S4-kasse ja.. 1. 2. og 3. gir er likt på begge. Så er 6. gir i 6-trinnskassa likt som 5. gir i 5-trinnskassa. Men 4. gir i 6-trinnskassa er litt lavere enn 4. gir i 5-trinnskassa, og 5. gir i 6-trinnskassa er litt høyere enn 4. gir i 5-trinnskassa.. Litt vanskelig å skrive forklaring men.. Personlig så hopper jeg alltid over 5. gir i min 6-trinnskasse iallefall, siden 4. og 5. er så tett.. 3. gir holder til ca 170kmt og 4.gir holder til ca 210kmt.. 5. og 6. er jeg ikke sikker på for de klarer nok ikke bilen klarer å dra helt ut uansett.. Men teoretisk toppfart på turtallssperra (7300) i 6. gir tror jeg er rundt 290.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 12, 2007 Min 6-trinns 2.5TDIq-kasse har 3000 rpm i 155 km/h.. Har hatt S4 4.2 foer, og mener aa huske at den var noe lavere giret enn TDI'en.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 12, 2007 Som Jan Nielsen har skrevet før her, du får samme toppfart med 5-trinns som 6-trinns S4-kasse ja..1. 2. og 3. gir er likt på begge. Så er 6. gir i 6-trinnskassa likt som 5. gir i 5-trinnskassa. Men 4. gir i 6-trinnskassa er litt lavere enn 4. gir i 5-trinnskassa, og 5. gir i 6-trinnskassa er litt høyere enn 4. gir i 5-trinnskassa.. Litt vanskelig å skrive forklaring men.. Personlig så hopper jeg alltid over 5. gir i min 6-trinnskasse iallefall, siden 4. og 5. er så tett.. 3. gir holder til ca 170kmt og 4.gir holder til ca 210kmt.. 5. og 6. er jeg ikke sikker på for de klarer nok ikke bilen klarer å dra helt ut uansett.. Men teoretisk toppfart på turtallssperra (7300) i 6. gir tror jeg er rundt 290.. har du en 4.2 eller 2.2? har aldrig vært på spærra med min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 12, 2007 har åsså 6trinns på min s4 2,2T 4, 5 giret kommer ganske så tett.. men har du kjørt ut 5 giret har du oppnådd en bra hastighet Rundt 240 tipper jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 12, 2007 Jeg vet ihvertfal at 4. giret på 5trins kassa drar ca til 210. Og 5.gir ligger rundt 5200rpm ved 220km. Mener jeg ihvertfal å huske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 12, 2007 Jeg vet ihvertfal at 4. giret på 5trins kassa drar ca til 210. Og 5.gir ligger rundt 5200rpm ved 220km. Mener jeg ihvertfal å huske. Nesten da, men turtellern vises ikke Måtte se litt på veien å 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 12, 2007 Nesten da, men turtellern vises ikke Måtte se litt på veien å Dette var vel på bane regner jeg med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 12, 2007 Dette var vel på bane regner jeg med? Jaja seff... Ikke no problem å nå 200 på bane med org 200 20v... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 12, 2007 Jaja seff... Ikke no problem å nå 200 på bane med org 200 20v... Som jeg trodde! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 12, 2007 Som jeg trodde! Eller E6 i Østfold? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 12, 2007 hmm, ørjan.. du skulle tatt bilde hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 12, 2007 hmm, ørjan.. du skulle tatt bilde hehe Ja.. Nåla lå litt mere vannrett da! Bare vent! Kan hende det er du som må ta bilde: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 13, 2007 hehe, sweet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 13, 2007 Vannrett? Snakker vi da 240? Fikk ikke tatt bilde da jeg. Hadde nok med å se på veien 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...