Anbefalte innlegg

Har en a4 1.8tq.

Lurte på hva som gjør at turboen går seg så sinnsykt varm? har kjent på akslingen og slarken er ikke så veldig stor, men er litt slitasje på den, har også prøvd å rense trykkrøret men går seg fortsatt like varm. Når jeg sier varm, så mener jeg så varm at faktisk den mansjetten over motorfestet under turboen tok fyr, da hadde jeg kjørt med jevn belastning ca 2 km i oppoverbakke! den ligger vel 10 cm fra turboen hverfall og har varmeskjold imellom. KAN det vere at bilen er chippa og fortsatt har orginal eksos? kom med innlegg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dårlig kjøling til intercooler? tett eksos? Men disse turboene k03 blir vel rimelig varme iallefall når de er chippet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil på innsprøytnings eller tenningsanlegg ( gal bensinblanding eller feil tenning ) eller tett katalysator.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis sin 1,8t turbo blir også sinnsykt varm... (ildrød)

Men han har kjørt med det i 5år nå....

Fant vel ut at eksosen sliter litt igjennom katalysatoren....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innmaten i katalysatoren min er fjerna for lengst så det er nok ikke den som er problemet, hadde lekkasje på en sylinder på eksosmanifoilen, men det er fiksa no ( i går natt faktisk ). det kan jo ha med saken å gjøre at lambdaen får feil verdier.. men synes fortsatt den går seg veldig varm selv om jeg ikke har testa alt skikkelig enda. ligger heller ingen feil på motor når jeg leser ut feilminnet. kan lydpottene under bilen gå seg tette? eller er det generelt kun for stor motstand i det orginale anlegget?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org. anlegge på disse er jo som sugerør...På en chippet bil ville jeg nok ha gått opp te min 2,5"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.