#1 Skrevet Juli 1, 2007 Hei. har litt problemer med en `98 passat 1.8 turbo som trekker fryktelig dårlig. Og da er jeg klar over at dette ikke er noen racer i utgangspunktet men har en tilsvarende bil i fam og dette er samme årsmod og type motor. har testet luftmengdemåler og den skal være i orden, snakket med en på møller som mente det ikke var noe lading på turboen og han mente turboen ikke gikk. Ser heller ikke at wastegaten beveger seg når jeg "ruser" bilen litt, noe den gjør på den andre passaten. Er dette et kjent problem at wastegaten "gror" fast og hindrer turboen og virke som den skal?? Er det noen som har noen god råd? evt noen i Ski området som kunne hjulpet meg og tatt en titt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 1, 2007 Kanskje magnet ventilen din som er ødelagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 1, 2007 Magnet ventil? sitter hvor... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 1, 2007 Er den som styrer wastegat`n din.....sitter like ved luftfilter boksen din. går 3 slanger innpå den og en strømmledning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 1, 2007 takk skal sjekke men er den vanskelig og bytte. og dyr??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 1, 2007 Nei er ikke det, men trangt da. koster sikker en plass mellom 500til700kr Du kan no prøve å ta av slangen til wastegate`n din og kjør deg en tur....da ser du om wastegate`n er ødelagt. Men pass på med gassen da......den lader med en gang vist den virker når du gjør det sånn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 1, 2007 når jeg gjør dette så skal jeg merket at den går bedre eller dårligere?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 1, 2007 Bedre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 1, 2007 men må kjøre pent eller kan jeg trå på litt i korte drag for og merke det. da skal turboen snurre når den slangen er av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 1, 2007 Ja når slangen er av, står wastegate`n helt luket. du merker at bilen drar nesten me en gang du gasser da. Men gasser du for mye og for lenge, får du for mye luft inn i motoren i forhold til bensin......det kan være skumelt.....så derfor prøv forsiktig når du gjør det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 1, 2007 oki takk takk skal teste det. god kveld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 1, 2007 Du kan ta en vag-com test for å se om magnet ventilen din er ødelagt da.....skal tikke i den vist den virker som den skal;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 15, 2007 På min tidligere Passat 1.8 T 97-mod hadde jeg samme problem. Chippet den, og det ga så og si ingenting! Det viste seg å være masse drit i gassspjeldet!, renset det rent, da ble det julaften med en gang :-) Gikk veldig bra etter dette den bilen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 15, 2007 Har du ladde trykk? om ikke så kan det være den åpnern inni turboen, den som åpner spjeldet i turboen. Det var slik på mi a4 1.8T. Den var knekt av. sveiset den på plass. Så var det julaften 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 24, 2007 Har sjekkte staget ut på baksiden av wastegaten og staget er knekt rett der den skal inn på spjeldet på eksosdelen på turbo'en. må få festet den igen så trur jeg det blir butikk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...