merkelig tomgang (RP motor)

Anbefalte innlegg

ved kald motor så ligger den ca 1000-1300 omdr/min. ved varm motor så ligger den på ca 2000omdr/min.

i følge forrige eiger så var det meste på "forgasseren" bytta.

men eg merka og at når motoren eg varm og kjølevifta går så viser temp sensoren veldig lav temp.

kan tempsensoren vera gåen og den trur at motoren eg kald heile tida og pøser på med bensin??

merker at når eg kjører og den ligger på på ca 2000omdr/min så fjusker den litt. gir eg gass så kvikner den til drar avgårde. kan problemet vera tempsensoren??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

holder på å sjekke litt no. eg har ikkje apparat til å måle ohm og slikt men når eg kobler fra den blå sensoren så går den ned på turtall og litt reinare.

eg får ikkje målt noko på lambdaen. 0v heiletida. og ingen forskjell på tomgang.

når eg drar ut gasspjeld kontakten så skjer det ingenting, ingenting når eg gir gass og.

og når eg kobler fra tenningsinnstillingens vakuumkontrolventil så skjer det ingenting men når eg kobler den på igjen så høre eg det suser bak ved den men turtallet endrer seg ikkje og turtallet reagerer ikkje når eg sprayer startgass rundt. skal det være slikt??

håper nokon kan komme med tips her.

kan det og vera at eg har skifta til trimkam??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lite respons men eg prøver igjen.

eg begynner med desse følarane. kva er dei til??

IMGP2559.jpg

eg bytta den blå følraen idag men ingen stor forskjell.

har og bytta lambdasonden og den ligger mellom 0,1 -1v på tomgang, varm motor.

er denne til temp følaren i instrumentpanelet?

IMGP2562.jpg

vertfall når eg legger denne mot jord så begynner kjølevann lyset og blinke og nåle beveger seg bare opp til det kvite feltet (første strek), og så går den ned og litt opp. lurer på om sjølve nåle er kaputt.

turtallet hopper mellom 700-1200 omdr/min.

under kjøring så liker den ikkje å ligge under 2000 omrd/min. da fusker den litt.

håper å få noko tips ang dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.