Anbefalte innlegg

Hei sann!..

har kjent bilen har fjusket en stund. Men som etterhvert jeg har blitt bedre kjent med bilen så har jeg "lokalisert" fjuskingen... Det som er at det er en regelmessig fjusking.. Hvert 7 sekund for og være nøye... Å det fjusker uansett om den står på tomgang eller om jeg gir på under kjøring..

Jeg hører også lyden av det som må være en utkobling av en sikring hvert 7 sek, som så fører til fjuskingen.. Når motoren står på tomgang så faller den med ca 100rpm hvert 7 sekund... Så etter ca 1 halv sekund så slår den inn igjen...

Noen som har vært borti det samme? Evt vet hva som er feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har stor kjølevifte kan du kontrollere om det er denne som slår inn hver gang motoren faller i turtall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg slår av klima-anlegget så faller den ikke i turtall lenger...........!?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal det være sånn :) Vifta trekker ENORMT med strøm. På min 200 20v er det en 70A sikring som sitter på den : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så jeg skal kjøre rundt med fjuskingen?:\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker du det under kjøring?? Det har ikke jeg merka noe på. Kun på tomgang hos meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok klima-kompressoren som slår inn og ut ja.. På min bil merker jeg også at den slår, på tomgang går turtallet ned nesten 100rpm, og du hører at motoren belastes mye mer. Men merker ikke noe spesielt under kjøring..

En kompis med Chevy Astro fortalte en gang at han lå i ca 70 oppover en lang bakke.. Så slo klimakompressoren ut, og plutselig hadde han nesten 90 uten å flytte gassfoten.. Så slike kompressorer trekker MYE effekt ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

merker det godt når jeg putrer i 1 gir... Og når jeg klemmer gassen i bånn i forbikjøringer.. Menmen.. ikke noe og kjøre med det altså?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru av kjølefunksjonen på klima anlegget?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.