#1 Skrevet Juli 2, 2007 Et todelt spørsmål: 1) Noen som vet hva som er riktig dekktrykk for A10Q 2,8E med 225/45R17? 2) Jeg var innom Nesbru Senter på lørdag og kjørte gjennom en vanndam på parkeringsplassen som skjulte et digert hull... Resultatet (muligens pga for lavt dekktrykk, se over) ble en bulk i felgen på venstre forhjul. Dekket ser ikke ut til å ha tatt skade, og det lekker ikke ut luft, men det er stygt som fy. Lar dette seg rette opp, eller bør jeg begynne å se meg om etter nye felger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2007 Litt OT men. Slike skader vet jeg folk har fått dekt av kommunen som "eier"/har ansvaret for veien. Da dette er en skade som kommer på din bil pga. dårlig velikehold/dårlig merking. osv osv. Tror det kan være ett slit, men kanskje værdt å prøve? Og tilbake til topic : Er felgen "bonka" så er det vel best å bytte den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 2, 2007 Slike skader vet jeg folk har fått dekt av kommunen som "eier"/har ansvaret for veien. Da dette er en skade som kommer på din bil pga. dårlig velikehold/dårlig merking. osv osv. Tror det kan være ett slit, men kanskje værdt å prøve? Tror kanskje det er mer slit enn det er verdt... Jeg måtte i så fall bevise at skaden har oppstått der og ikke et annet sted, at den ikke skyldes min kjøring, og at grunneier har opptrådt uaktsomt (altså visst om problemet men latt være å utbedre / merke hullet). Og tilbake til topic : Er felgen "bonka" så er det vel best å bytte den. Så lenge den ikke lekker luft tror jeg at jeg venter litt - jeg trenger uansett nye sommerdekk til neste sesong. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...