#1 Skrevet Juli 2, 2007 Heisann! Vurderer kjøp av 90Q med KG motor (2.2 T 10v). Bilen har ikke intercooler, og har heller ikke opplegg for det. Spørsmålet blir da om dette er en stor og omfattende jobb å legge opp? Kostbart? Hvordan gjør man det? Mvh Sindre Sandberg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2007 Heisann! Vurderer kjøp av 90Q med KG motor (2.2 T 10v). Bilen har ikke intercooler, og har heller ikke opplegg for det. Spørsmålet blir da om dette er en stor og omfattende jobb å legge opp? Kostbart? Hvordan gjør man det? Mvh Sindre Sandberg Hei, Jeg hadde det samme som deg en gang i tiden, men det skal jo ikke være noe problem. Jeg tok en intercooler fra en 100q, den passet rett i grillen, med både inn luft og ut luft. Opplegget er jo ikke noe spesielt, med eller uten. Du tar bare røret fra turboen som går til innsuget ditt, fjerner dette, og så legger du nytt rør fra trykkside på turbo, inn i ene siden av IC'en og rør fra IC'en til innsuget igjen. Kostbart kan det bli, spørs hva du legger i det. Skal du kjøpe splitter ny kjøler på mål, samt nye silikon slanger begynner det å koste litt, men finner du en kjøler på skroten, eller noe brukt, og skaffer deg noen rør selv, og noen silikon ender vil ikke dette koste deg så mye tenker jeg. Da det er en KG motor, regner jeg ikke med at du har 700hp?, men bortimot det orginale, og da trenger ikke kjøleren være for stor for at det skal funke. Få tak i deg en S2 kjøler eller kanskje en orginal til 100t så blir dette helt topp dette Lykke til videre med prosjekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 2, 2007 jeg har cooler til deg... fra 100 turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 2, 2007 Leter etter løsninger på samme måte jeg å.... men jeg har en 3B motor som skal inn i 90q. Og skal ha orginal B3 front.... Så 100turbo intercooler går innafor grillen på B3 front? Regner med disse intercoolerne tåler 1 - 1,5bars trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 2, 2007 Leter etter løsninger på samme måte jeg å.... men jeg har en 3B motor som skal inn i 90q.Og skal ha orginal B3 front.... Så 100turbo intercooler går innafor grillen på B3 front? Regner med disse intercoolerne tåler 1 - 1,5bars trykk? Er det ikke coupe fanger på din? da passer cooler fra 3b/aby med litt utskjæringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 2, 2007 Er det ikke coupe fanger på din? da passer cooler fra 3b/aby med litt utskjæringer. Nope.... coupe fanger`n døde vist i vinter:o Orginal 90fanger nå..... og den skal ikke skjæres i. Edit: Da tror jeg forresten vidar dreper meg.... hvis jeg sager over ny lista han kjøpte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 2, 2007 Leter etter løsninger på samme måte jeg å.... men jeg har en 3B motor som skal inn i 90q.Og skal ha orginal B3 front.... Så 100turbo intercooler går innafor grillen på B3 front? Regner med disse intercoolerne tåler 1 - 1,5bars trykk? Skal gå i fronten den, kanskje modde litt, men ikke synlig utenifra Hørte litt rundt om at den orginale kjøleren med plastikhus tålte et trykk opp til ca 1.7 bar, men har hørt om folk som har sprekt plastikken på 1.4 også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 2, 2007 Skal gå i fronten den, kanskje modde litt, men ikke synlig utenifra Hørte litt rundt om at den orginale kjøleren med plastikhus tålte et trykk opp til ca 1.7 bar, men har hørt om folk som har sprekt plastikken på 1.4 også... Humm... brukbart:) Blir vel en sånn da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 2, 2007 Skal gå i fronten den, kanskje modde litt, men ikke synlig utenifra Hørte litt rundt om at den orginale kjøleren med plastikhus tålte et trykk opp til ca 1.7 bar, men har hørt om folk som har sprekt plastikken på 1.4 også... Et billig og bra (om en ikke pent) er å to store strips og stripse disse rundt tankene på IC'n. Da holder dem betraktelig bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...