Audi A6 4B: Bytte vindushevermekanisme framdør

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen med erfaring på å bytte vindushevermekanismen i en fremdør på en Audi A6 4B?

Vinduet mitt begynte å streike i går, og da jeg åpnet døra så det ut som at vaieren hadde røket. Vurderer å bytte motoren også, for det kom noen fine knaselyder når jeg kjørte motoren bittelitt etter at det hadde kilt seg. Er dette noe som pleier å ryke på disse bilene?

-pris deler?

-popnagling eller bare skruer innvolvert?

-mye stress?

Takker for gode svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må av med dørtrekk, og ut med hele den sorte vindusramma. så må du borre ut noen popnagler.. husker ikke hvor mange.. men mener det er 4 stk eller no... er litt stress når du ikke har gjort dette før...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du sånn ca. hva delene kommer på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo! Lenge siden det innlegget ble skrevet, og det er kanskje i orden nå...Anyways- du trenger IKKE å borre noe for å få av dørtrekket! Har skiftet "medbringer" på vindusruta mi, det er den delen som sørger for at vinduet blir med wiren opp og ned når du trykker på knappen. Disse er laget av (dårlig) plast og knekker i hjørnene... Møller selger nå forsterkede slike, tror jeg betalte snaut 120 kroner for begge sider.

Ramma på vinduet måtte ut, men her var det bare å skru, ikke noe borring eller andre kirurgiske inngrep. Har noen bilder av prosessen jeg kan poste/ maile deg hvis det er interessant!

Mvh

Glenn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Post gjerne bilder. Jeg har ikke fikset dette enda, og på tirsdag skifter bilen eier (klubbmedlem), men greit å ha bilder i tråden for folk som søker etter informasjon senere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ruta mi har tedens til og gå veldig veldig sakte ! Så tror motoren begynner og ta kvelden !

Så veldig fint om det blir postet litt step by step her :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ruta mi har tedens til og gå veldig veldig sakte ! Så tror motoren begynner og ta kvelden !

Så veldig fint om det blir postet litt step by step her :D

spray en god mengde med silikonspray ned i "hakket" . Dette leste jeg i en annen post at funka. Har funka for meg nå i 3mnd etter jeg gjorde det. Før gikk vinduet mitt såvidt opp, og noen ganger opp, så ned. Men nå funker det smertefritt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skiftet disse klipsene på sidedøren foran på min. Nå funker den som bare det.

Symptom: Vindu nektet å gå helt opp. Måtte hjelpe vindu opp med hånden. Gikk fint ned.

Løsning: Kjøpte forsterkede klips på ebay til ca. 50kr, og tok ut hele vindusrammen. Ser du om det er kun klipsene som er knekt. Så trenger du kun å senke vindu ned, bruk en tang å flipp av vaier. Klikk dermed klips sidelengs, og sett inn nye motsatt vei. Fest vaier. Så kan du teste ved å sette hele rammen opp i døråpning med ledning på. Min virket med en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår ikke helt hvor denne silikonsprayen skal på hen ? hvem hakk ? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.