Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som har lyst å skifte fjørene på min kjære Golf 3 97mod 1.6? Har ikke snøring på sånt og har ikke råd til verksted. Så lurte på om noen kanskje ville tjene noen raske kroner å gjøre det for meg.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen her inne som har lyst å skifte fjørene på min kjære Golf 3 97mod 1.6? Har ikke snøring på sånt og har ikke råd til verksted. Så lurte på om noen kanskje ville tjene noen raske kroner å gjøre det for meg.: klø :

 

Og du bor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du bor?

 

Han har jo postet det under Stavanger Lokallag, så jeg tipper Stavanger-distriktet... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har jo postet det under Stavanger Lokallag, så jeg tipper Stavanger-distriktet... : rolleyes

 

Får vel kjøpe meg briller og satse bedre neste gang.. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tatt mot til meg selv og skiftet dem. Vet enda ikke om det ble helt hundre, men håper jo på det. Hjullstillingskontroll på mandag så da kommer dommen. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare sørg for at nr på fjørene viser ut mot felgene, ellers får du pes på godkjenning:)

 

(PS: Om dette er senkefjører med TUV papirer, og ikke orginal fjører..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare sørg for at nr på fjørene viser ut mot felgene, ellers får du pes på godkjenning:)

 

(PS: Om dette er senkefjører med TUV papirer, og ikke orginal fjører..)

 

TULL, fjærene kan kun settes i på en måte i fjærskåla, og jeg har aldri fått noen kommentar fra tilsynet, fordi om de har måttet ta frem lommelykt og speil, for å komme til å lese nr. på fjærene.

 

Har du i det hele tatt noen gang skiftet fjærer på en bil : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TULL, fjærene kan kun settes i på en måte i fjærskåla, og jeg har aldri fått noen kommentar fra tilsynet, fordi om de har måttet ta frem lommelykt og speil, for å komme til å lese nr. på fjærene.

 

Har du i det hele tatt noen gang skiftet fjærer på en bil : klø :

 

Dersom fjærene er like i begge ender, blir vel det 2 monteringsmåter?! :)

Merkingen kan jo f.eks bare være på ei side

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TULL, fjærene kan kun settes i på en måte i fjærskåla, og jeg har aldri fått noen kommentar fra tilsynet, fordi om de har måttet ta frem lommelykt og speil, for å komme til å lese nr. på fjærene.

 

Har du i det hele tatt noen gang skiftet fjærer på en bil : klø :

 

Kan ikke ha skiftet på så mange selv da siden du sier at det kun er en monterings måte på fjærene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke ha skiftet på så mange selv da siden du sier at det kun er en monterings måte på fjærene.

 

LES HVA JEG SKREV : fjærene kan kun settes i på en måte i fjærskåla

 

Enden på fjæra skal stå mot "stopperen" i fjærskåla, å det er ikke noen annen måte å montere den på, så sandt du ikke kan lese, og setter den inn med skriften opp/ned: faint :

 

Å Ja, jeg har montert en del senkesett i mitt liv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LES HVA JEG SKREV : fjærene kan kun settes i på en måte i fjærskåla

 

Enden på fjæra skal stå mot "stopperen" i fjærskåla, å det er ikke noen annen måte å montere den på, så sandt du ikke kan lese, og setter den inn med skriften opp/ned: faint :

 

Å Ja, jeg har montert en del senkesett i mitt liv.

 

Fjærene bak da ? på et sportsdempere/de fleste vanlige dempere på golf 3 er skålen bak løs og kan vris hvilke vei du vil.

det samme gjelder toppen på demperen.

 

Poenget mit er at det er en litt Kjepphøy måte å svare på.

Går an å svare på en litt mer normal måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget mitt, var at denne setningen "Bare sørg for at nr på fjørene viser ut mot felgene, ellers får du pes på godkjenning" var helt tydelig skrevet av en person som ikke vet hva han snakker om, ettersom biltvilsynet ikke bryr seg om hvilken vei nummeret på fjæra peker, bare at den er korrekt montert, å det er jo akkurat motsatt av hva som blir sagt her. Dette kunne skap problemer for denne stakkaren, som skulle montere senkesettet selv (antageligvis for første gang).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget mitt, var at denne setningen "Bare sørg for at nr på fjørene viser ut mot felgene, ellers får du pes på godkjenning" var helt tydelig skrevet av en person som ikke vet hva han snakker om, ettersom biltvilsynet ikke bryr seg om hvilken vei nummeret på fjæra peker, bare at den er korrekt montert, å det er jo akkurat motsatt av hva som blir sagt her. Dette kunne skap problemer for denne stakkaren, som skulle montere senkesettet selv (antageligvis for første gang).

 

Ja vel er med på tanken. men jeg har faktisk vert borti en som har klaget på at det stod "feil vei" på en golf 2 men der gikk det bare og på en vei så han hadde ikke så mye han skulle ha sagt...

men det går jo an å ha en litt mer "snill" fremtoning.

hadde jeg ikke vist bedre skulle jeg trodd du var nordlenning :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TULL, fjærene kan kun settes i på en måte i fjærskåla, og jeg har aldri fått noen kommentar fra tilsynet, fordi om de har måttet ta frem lommelykt og speil, for å komme til å lese nr. på fjærene.

 

Har du i det hele tatt noen gang skiftet fjærer på en bil : klø :

 

Er ikke alle biltrangsyn som er like velvillige til å dra fram speil og lete desverre, men jeg har bare byttet fjærene på 3 biler, så jeg er nok LANGT ifra så ekspert som du er...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tommy: Hva vet vel du hva jeg har gjort? Det heter at nr på fjører skal være synlige. TUV papirer følger ikke med -og skal vises uten grunn. Men for all del, lykke til med din fremtid som bedreviter! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tommy: Hva vet vel du hva jeg har gjort? Det heter at nr på fjører skal være synlige. TUV papirer følger ikke med -og skal vises uten grunn. Men for all del, lykke til med din fremtid som bedreviter! :)

 

Kan du forklare meg hvordan du ville snudd denne fjæra en 1/2 omdreining, for å få nummeret der du ville hatt det : klø :

 

bilstein-image.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du forklare meg hvordan du ville snudd denne fjæra en 1/2 omdreining, for å få nummeret der du ville hatt det : klø :

 

bilstein-image.jpg

 

Jeg har aldri snakket om å snu, som regel ligger printet på rette siden. Og vil du snu litt på den, er det jo bare å sette fjørbeinet i stikka å hamre litt:) Men dette du viser her er jo sett med demper og fjør, da ligger det jo hvertfall klart til kjørings. På coilover settet mitt kan jeg f.eks snu og vri på fjøra. Da demperskålene nede ikke har hakk -men er justerbare.

 

Desutten ser du ca 70-80 prosent av fjøra når du kikker under, er bare et mindretall som faktisk ikke tenker over -og monterer de bak frem. Så har du og de som klarer å montere de opp ned, og med progressive fjører blir det mega kult. Noe jeg presterte første gang. :)

 

Men tror her at vi er på samme bane, og at det som gjenstår å diskutere er uvesentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.