#1 Skrevet Juli 2, 2007 En god venn av meg sliter stort med å få godkjent golf'en sin med vr6. Virker som biltilsynet har bestemt seg for at den bilen ikke skal godkjennes. Dem har gått over bilen det samme har møller ALT er fra vr6, det har møller og biltilsynet sjekka. Men han får beskjed om at mangler dokumenter. Det han trenger er en bekreftelse på at karroserien på golf "vanlig og vr6 er like. Møller viste ikke om de kunne skaffe dette, som om noen har dette dokumetet eller tilsvarende tror jeg det vanker en belønning. Er meg en gåte at biltilsynet spør etter dette dokumente, har vel ikke gjort dette før? Dette er på biltilsynet i oslo. Noen som kan/har lyst til å hjelpe? Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2007 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=63897 Maile/ringe til Tom Sagerud kanskje? Eller er det allerede gjort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 2, 2007 Det er alerde gjort 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 2, 2007 Det er så synd at Møller i norge har bestemt seg for å være kjipe med papirer. de skulle vært på kurs hos Volvo.. Tom Sagerud er det ikke mye hjelp i. Lurer på hva de gjør i den avdelingen nå? For uansett hva du spør om, så kan de ikke hjelpe deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 2, 2007 Kunne vel strengt tatt lagt ned den avdelingen i møller, fo noen få år siden hjalp de til med nesten alt. Meningen er at vi sikkert skal heller kjøpe oss nye biler med de motorene å de spesifikasjonene vi er ute etter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 2, 2007 Er det noe gøy da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 3, 2007 Kunne vel strengt tatt lagt ned den avdelingen i møller, fo noen få år siden hjalp de til med nesten alt.Meningen er at vi sikkert skal heller kjøpe oss nye biler med de motorene å de spesifikasjonene vi er ute etter. Problemet er jo at man får ikke de bilene med de spesifikasjonene man ønsker, da må man bygge selv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 3, 2007 Hva med å høre med Gøran krogh, er ikke han meget dreven på det der? Alternativt ville jeg prøvd en annen trafikkstasjon om så er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 3, 2007 Kunne vel strengt tatt lagt ned den avdelingen i møller, fo noen få år siden hjalp de til med nesten alt.Meningen er at vi sikkert skal heller kjøpe oss nye biler med de motorene å de spesifikasjonene vi er ute etter. Dersom du tror Sagerud sin jobb er kun å sende ut papirer på ombygging så tar du feil. Problemet er ikke at Møller ikke vil men fabrikken i tyskland gir ikke ut papirer lenger og da kan ikke Møller eller Sagerud gjøre noe med det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 3, 2007 Bare en tanke, kan du dokumentere dette med dele-nr på rå-karroseri? Forstod at det var det som var problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 30, 2007 Hadde akkurat samme problemet tidligere med passaten min. På første søknaden min fikk jeg som svar at jeg måtte vise papirer på at råkarosseriene var like fra donorbil til prosjektbil. Prøvde i over et år å finne ut av dette. Har vært innom ALLE i møller og flere steder i tyskland. Ingen hjelp å få! Men så sendte jeg inn ny søknad, redigerte litt på tekst og la til flere opplysninger, blant annet chassisnr på både donorbil og prosjektbil. Da fikk jeg plutselig en positiv tilbakemelding på ombyggingen. Den kunne godkjennes uten problemer fordi de hadde sjekket at karosseriene var like ut ifra chassisnummer. Ikke spør meg hvordan de klarte det. Var tilogmed samme fyren fra biltilsynet som behandlet begge søknadene mine OBS, er ikke ferdig med mitt prosjekt enda så har ikke hatt bilen på biltilsynet, men regner med det skal gå greit med det svaret jeg har fått. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 26, 2007 Er det noen som vet om noen som har fått godkjent VR6 med Turbo noen gang da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 26, 2007 Møller kan hjelpe deg med dette.......om de vil..... Desverre ser det ut til at dette er noe de ikke ønsker å hjelpe til med mere. Har "papir" fra møller på annen bil og motor hvor det står veldig enkelt. Ett halvt A4 ark sånn ca Dette papiret er iallefall nok for biltilsynet. Mitt beste tips er å finne noen som har bygd om tilsvarende tidligere. For så å få en kopi av deres dokumentasjon. BT har denne infoen arkivert på det aktuelle godkjennings sted 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 26, 2007 Slike papirer skal vel være merket med bilens aktuelle chassisnr, så kopi funker vel dårlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 26, 2007 det er jo det som er problemet møller vil ikke gi dokumentasjon Kinetick motorsport kan ikke gi dokumentasjon, og biltilsynet rører ikke en finger uten å få papirer. der står jeg nå. hadde jeg fått kopi av andre dokumenter så hadde det sikkert hjulpet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 26, 2007 Vise bilen med orginal fjør da og 0.4 bar ladetrykk, slik kittet er levert:) Også kjøper du turboen min til sommeren:) Så kan jeg kjøpe en annen og 630cc oppsett:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...