Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen!

 

Har en A4, 96 modell som snart har kjørt 180 000. Og da er det på tide med et registerrem bytte. Er det noe man kan gjøre selv? Det er vel fint å bytte vannpumpen samtidig?

 

Har hørt at fronten må skrus av for å komme til, dette er jo greit, men hva skal til etter det?: klø :

 

Ha prøvd å søke litt rundt her inne etter en beskrivelse eller noe... Eller er det noen som vet om en bok som beskriver noe rundt dette?

 

Hadde vært konge å få ordnet dette før ferien skal begynne, så kan man suse rundt med god samvittighet ovenfor bilen!: rock :

 

Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke denne bilen i detalj, så mmed forbehold:

 

Det er alltid lurt å bytte vannpumpe, strammehjul og eventuelle løpehjul som er involvert. Dette pga fare for slitasje i lagrene på disse komponentene. kamdrevet og veivdrevet lever som regel evig hvis det ikke utsettes for skade.

 

Hvis du vil ha noen konkrete tips bør du oppgi hvaslags motor du har, da tipper jeg det er andre som har detaljert greie på din bil.

 

På de fleste dieselmotorer er det kamdrev uten kile, som må stilles inn ved bruk av låseverktøy i bakkant av kammen. Videre må dieselpumpe innstilles (forbehold om motortype). På bensinmotorer pleier det å være enklere ved å følge merker på de ulike drev.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette dreier seg om en 1.9 tdi. 110HK.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På biltema kan du kjøpe Haynes sin bok om audi a4 b5, visst du ikke vet det er det en gjør det selv bok som beskriver godt med tekst og bilder, (obs!! tekst er på svensk)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.