Audi V8 4.2 (ABH) er treg ved akselerasjon

Anbefalte innlegg

Problemet er ikke at motoren er utslitt :P

..problemer er mer at når man gir på litt (altså ikke fullgass), går motoren opp 150-200 rpm, før den venter type 0,5 sekunder, så opp 150-200 rpm igjen, venter 0,5 sekunder osv osv, helt til man har kommet opp i den farten man ønsker.

Jeg har prøvd å koble ut lambdasonden, og da var problemet borte. Så kjøpte jeg ny lamdasondet, og da kom problemet tilbake. Bensintrykkregulator er skiftet. Forbruket er helt greit, ikke noe å bli redd av.

VAGCom gir feilmelding på at den ikke klarer å regulere blandingen langt nok. Med andre ord går den for fett eller for magert.

Hva mer kan forårsake dette problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Jeg byttet også lambdasonden da min oppførte seg på denne måten. Men hos meg ble jeg da kvitt problemet. Kappet/skjøtet du kablene til nye sonden, eller var det med kontakt på den du byttet til?

Det er vistnok ganske nøye at kablene blir like lange, eller litt lengre enn de gamle, pga motstanden tror jeg.

Siden problemet forsvant når du koblet ut lambda, virker det jo som det er der problemet ligger?

Håper du finner ut av det, for det er jo svært irriterende...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.