#1 Skrevet Juli 3, 2007 Har begynt å tenke på å se etter neste års sommerhjul. Tenkte å legge meg på 8x16" med kant. men utvalget er DÅRLIG i den dimmen. Alternativt kan jeg bruke 7,5x16", men da vil jeg få liten kant igjen... med 9x16" vil jeg få grei kant, men det er dårlig plass igjen da.. Evt kan jeg bruke 7,5 foran og 9 bak, men er lissom stusselig ut det også da.. Hva mener dere? Kjøre på med 7,5" rundt om, eller kjøre på med 9" rundt baut? Hadde vært morro, men vet ikke om jeg får plass.... Noen i østfold området som har en 9x16" felg jeg kunne prøvd? (Kanskje klønete forklart så sent på kvelden, men håper dere skjønner.. ) Mvh Alex 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 3, 2007 9x16 rund baut er tøft... Jeg ville personlig godt for dette. Blir litt valse jobb så klart og litt lakkering men tøft er det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 3, 2007 Tenker litt sånn jeg også.. Det er tøft.. men blir jo dyrt.. Også er ikke justerbare så veeeldig stivt, så da kan det også hende at jeg må opp en cm elns for å unngå subbing.. å vet ikke om det da vil bli "ukult" igjen..? 7,5x16" er jo "safe" lissom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 3, 2007 9x16" vals og have fun. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 3, 2007 Har begynt å tenke på å se etter neste års sommerhjul. Tenkte å legge meg på 8x16" med kant. men utvalget er DÅRLIG i den dimmen. Alternativt kan jeg bruke 7,5x16", men da vil jeg få liten kant igjen... med 9x16" vil jeg få grei kant, men det er dårlig plass igjen da.. Evt kan jeg bruke 7,5 foran og 9 bak, men er lissom stusselig ut det også da.. Hva mener dere? Kjøre på med 7,5" rundt om, eller kjøre på med 9" rundt baut? Hadde vært morro, men vet ikke om jeg får plass.... Noen i østfold området som har en 9x16" felg jeg kunne prøvd? (Kanskje klønete forklart så sent på kvelden, men håper dere skjønner.. ) Mvh Alex Hvis det er Polo 6NP du skal ha det på, så ville jeg i hvertfall ikke brukt 7,5x16 foran og 9x16 bak. Grunnen er at bakskjermen egentlig er smalere enn forskjermen, så dette ser rart ut. Arild Dyrkorn hadde 9x16 med 215/35 16 rund baut på sin bil for mange år siden, men tror ikke det var problemfritt. Det koker vel ned til hvor glad du er i orig.skjermene dine (og bilen) fordi seriøs valsing på mange måter ødelegger bilen og du får ikke slutt på subbinga likevel. Kanskje kunne 7,5x16 eller 8x16 med 195/40 dekk gi deg stuket du liker. Titt på RH Funline-felgene som bror hadde på sin cab, fås i 8x16 med ET20 eller noe slikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 6, 2007 Ok.. Da hopper å driter vi i 9x16".. Er jo glad i bilen min også Da får vi se om jeg finner noe kult i 7,5 eller 8x16". Men hvor mye kant er det mulig å få på så "smale" felger? blir det så lite at det ikke er noe vits å det bare vil se rart ut? så det er like greit å finne noe uten? Skal ikke ha noe Cup-type-felger, siden jeg har det på vinterhjula Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 8, 2007 Noen i Norge som forhandler Rota felger? : klø : Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...