#1 Skrevet Juli 4, 2007 Jeg tenkte å bytte bremser på S4'en min og var nede hos torshov å kjøpte skiver og klosser i den gode tro at caliperen skulle passe. der tok jeg feil. Noen som vet hva slags skiver/klosser og calipere jeg skal ha? helst så billig som mulig, økonomien er ikke den beste om dagen Jeg har jo disse gyselige Ufo bremsene nå, og skal gå over til vanlig skive. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 4, 2007 Har du byttet fjærbein og calipre, eller har du noe annet som skal monteres? Du må nesten si hva slags bremser du skal bruke.. Skal du ha de som står på senere S4/S6, (de med 8 klosser) koster dessverre klosser til slike en god del.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 4, 2007 har ikke byttet fjærbein eller calipere. skal også montere nye fjærer og dempere. Glemte å si at dette dreier seg om bremsene foran. Skal bruke orginal bremser, bare ikke ufo! Men, en kompis sa at da må jeg sveise og herje osv for å få til det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 4, 2007 Hehe.. Bak er det likt på alle. Nei, ikke sveise, bare slipe av det øverste festeøret, gjenge opp hullene og dra av litt på navet. Er flere som har gjort det. Er selvfølgelig enklere å bytte til S6 fjærbein hvis du allikevel skal bytte lager/dempere eller fjærer, men calipere blir fort dyre nye. Tror ikke jeg ville hatt på noe annet enn de som leveres til S6, UFO'ene er faktisk ganske effektive selv om de blir litt varme.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 4, 2007 nå har jeg jo fjærer og dempere til s4, skivene og klossene er levert tilbake. Vil dempere å fjærer passe på S6 fjærbein? JEg er ingen supermekaniker dessverre, men prøver så godt jeg kan og første gang jeg i det hele tatt skrur på en audi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 4, 2007 Hei! De skal passe om hverandre på S4/S6 om man benytter deler for S4 94 modell. Er usikker på om ufo stasj passer på S6 fjerbein (tror ikke det) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 4, 2007 Hei! De skal passe om hverandre på S4/S6 om man benytter deler for S4 94 modell. Er usikker på om ufo stasj passer på S6 fjerbein (tror ikke det) JEg skal ikke ha Ufo stasj i det hele tatt Men dempere/fjærer er jo seff til 93 mod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 4, 2007 Alt dette er likt på alle s-modeller, bortsett fra det jeg nevner på festebraketten og navet, så det passer, ja! Noen S4-fjærer senker også litt i forhold til S6, så ta vare på de hvis de ikke sagger for mye. Min ble helt lik med s4-fjærer på S6-bein, og nye dempere ga 'ny' bil.. Jeg kjører ikke på bane så jeg skal ikke si at S6/HP2-bremsene er noe bedre enn UFO'ene, men sjansen for vibrasjoner er mye mindre med 'konvensjonelle' skiver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 4, 2007 Alt dette er likt på alle s-modeller, bortsett fra det jeg nevner på festebraketten og navet, så det passer, ja! Noen S4-fjærer senker også litt i forhold til S6, så ta vare på de hvis de ikke sagger for mye. Min ble helt lik med s4-fjærer på S6-bein, og nye dempere ga 'ny' bil..Jeg kjører ikke på bane så jeg skal ikke si at S6/HP2-bremsene er noe bedre enn UFO'ene, men sjansen for vibrasjoner er mye mindre med 'konvensjonelle' skiver. Ok, så da trenger jeg, S6 fjærbein, S6 skiver, S6 calipere og tilhørende klosser? Evt en aftermarket kit som passer ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 4, 2007 S6 fjærbein er vel ikke veldig lett å skaffe og heller ikke billig.. Du har jo kitt som passer over, blandt annet det som er under produksjon i sverige nå: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=80137 MEN, er jo snakk om noen kroner der å da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 4, 2007 S6 fjærbein er vel ikke veldig lett å skaffe og heller ikke billig.. Du har jo kitt som passer over, blandt annet det som er under produksjon i sverige nå: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=80137 MEN, er jo snakk om noen kroner der å da.. TAkk, funnet ut det er vanskelig å finne, ringt samtlige høggere i landet idag tror jeg..... ingen som kan oppdrive. Men får vente på neste batch med brembo tenker jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 5, 2007 Har ett sett som ikke er helt klart for salg ennå, og et sett ufo-fjærbein jeg hadde tenkt å bygge om til S6.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...