Hjelp! Hvordan skrur jeg denne (drivstoffilter) fra hverandre?

Anbefalte innlegg

Holder på å skifte drivstoffilter og har løsnet enheten med filter og der hvor slangene sitter. Spørsmålet er: Hvordan i huleste heiteste skrur jeg de fra hverandre?!? Sitter som milde h*******.

DSC00125.JPG

På toppen er det noe som ligner på en omvendt mutter, trenger jeg spesialverktøy for å få dette til?

DSC00124.JPG

All hjelp mottas med takk (og helst snarest...)!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

13mm umbrako pipe trenger du!

Har du ikke 13mm umbraco:

bruk en skrue med 13mm hue og skru på 2 muttre i andre enden og tighte disse inntil hverandre, og bruke fastnøkkel på den nederste... da løsner det fra hverandre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

13mm umbrako pipe trenger du!

Har du ikke 13mm umbraco:

bruk en skrue med 13mm hue og skru på 2 muttre i andre enden og tighte disse inntil hverandre, og bruke fastnøkkel på den nederste... da løsner det fra hverandre.

Takker!

Hvor får jeg kjøpt 13mm ubrako da? Finner 12mm og 14mm men ingen på 13mm - rart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke mekonomen 13 da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke Mekonomen.

Ellers må jeg takke for hjelpen! Skrue og mutter-trikset fungerte helt perfekt :D Da var dieselfilter skiftet og første tank biodiesel tanket.

: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.