#1 Skrevet Juli 4, 2007 Broderen hadde en gammel Passat som ble stjålet ( ), og det ser ut som nøklene låg i bilen, for tenningslåsen er ikke ødelagt. Ikke er noen kabler klippet heller og rattlås virker enda. Men så er det jo det da at han har visst ikke reservenøkkel heller, så nå har "vi" en stk passat uten nøkkel som står innelåst på en område, og må fjernes derfra. HOW? Er det en mulighet å få kjøpe ny nøkkel hos Møller? Borre ut rattlås? Annet? Er styggt redd for at jeg blir "litt" involvert i dette, da det bare er jeg som har peiling på bil i familien. Men ikke f***n om jeg gidder å bruke mye tid/krefter på denne bilen (skal vekk). Så å demontere hele rattstammen gidder jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 4, 2007 VAG forhandlere har vel nøkkelkode på ch.nr til "din" bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 5, 2007 VAG forhandlere har vel nøkkelkode på ch.nr til "din" bil. Kommer ann på hvor gammel den er... kan lese ut koden fra hiddenbase i tyskland men biler eldre enn 96 er sjelden lagt inn der.Men er bilen solgt ny i norge så pleier koden å være lagret i systemet til Møller da det er vanlig å skrive inn den på bilkortet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 5, 2007 Møller laget ny nøkkel til audien min (85 modell) ifjor, da fikk de bare regnr. Passer som hånd i hanske i alle låsene iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 5, 2007 Får høre med lokale møller da ang ny nøkkel. Men kom til å tenke på en ting, er vel kansje ikke så lurt heller mtp at det sannsynligvis er en kjeltring-faen som har nøkkel til bilen...... Enda godt det ikke er min bil/mitt problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 5, 2007 Får høre med lokale møller da ang ny nøkkel. Men kom til å tenke på en ting, er vel kansje ikke så lurt heller mtp at det sannsynligvis er en kjeltring-faen som har nøkkel til bilen...... Enda godt det ikke er min bil/mitt problem. Er den så ny at den har startsperre så koder de om den når du får ny nøkkel så da er det ikke noe problem.Dvs de kommer seg inn i bilen men får ikke startet den (hvem er det som stjeler en nøkkel for å gjøre innbrudd i en bil??). Er det ikke startsperre lønner det seg å bytte låser ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 5, 2007 Er den så ny at den har startsperre så koder de om den når du får ny nøkkel så da er det ikke noe problem.Dvs de kommer seg inn i bilen men får ikke startet den (hvem er det som stjeler en nøkkel for å gjøre innbrudd i en bil??). Er det ikke startsperre lønner det seg å bytte låser ja Lite startsperre i denne bilen gitt. Og bilen blir ikke brukt mer, så dette lukter "borre opp tenningslås" må jeg si. Er en 89 modell sedan som har rundet godt 300k på telleren..... Mye å stjele gitt..... Bilen var innblandet i en biljakt i området her (KLIKK), og politiet visste tydligvis hvem karen var, så dem sluttet av jakta (midt på dagen i boligstrøk). Bilen ble funnet litt senere, forlatt uten nøkkel i. Og når ingenting (rattlås, tenningslås og kabler) er ødelagt, tyder det på at dem har brukt nøkkel el.l..... Ikke noe morro å vite at vedkommende har nøkkel til bilen. Selv om bilen er verdt null og nix, så betyr ikke det at dem kan forsyne seg etter eget ønske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 5, 2007 Først, kjøp ny nøkkel hos forhandler. Den koster mindre enn en hundrelapp. Deretter, skaff et sett med alle låser (med nøkkel selvfølgelig) fra en bil hos en bilopphugger. Når du da bytter alle låser, er det nesten umulig å vite hvor de nye låsene har kommet fra, og dermed umulig å skaffe en kopi av en nøkkel på avveie. Har gjort det samme selv på min Audi 80, da jeg ikke bare fikk med 1 nøkkel, men også hadde en koffertlås som nøkkelen ikke passet i. Det samme ordnet jeg for S4en som Peder Grande eier i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...