Blinker varme oftere og oftere (S2)

Anbefalte innlegg

Merkelige greier..

Jeg kjører no bare rundt helt vanlig og plutselig begynner vannet å pipe ( eller det tenget som lyser om at vannet er for varmt eller hva det nå er)

Jeg er usikker på hva det kan være.. Kan det ha noe med bremsevæske å gjøre? Termostat?

Jeg er ikke sikker..

I begynnelsen begynte det sånn av og til.. Nå for tiden har det bare skjedd oftere og otfere.. Snart skjer det vel i det jeg starter :P :p

Noen som har noe formening om dette eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei!

har du sjekka kjølevæskenivået?

Det ligger vel en føler i ekspansjonstanken...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelige greier..

Jeg kjører no bare rundt helt vanlig og plutselig begynner vannet å pipe ( eller det tenget som lyser om at vannet er for varmt eller hva det nå er)

Jeg er usikker på hva det kan være.. Kan det ha noe med bremsevæske å gjøre? Termostat?

Jeg er ikke sikker..

I begynnelsen begynte det sånn av og til.. Nå for tiden har det bare skjedd oftere og otfere.. Snart skjer det vel i det jeg starter :P :p

Noen som har noe formening om dette eller?

ser tegnet ut som en fontene som spruter vann opp?

visst det er det, tipper eg spylerveske nivået er lavt... var sånn på min gamle a4 96'.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rødt thermometer med tre pip? Hva sier tempmåleren? Dette er enten multi(mal)function-tempsensoren, eller autocheck'en som spiller deg et puss, tenker jeg. Kan også være kjølevæskenivået, men det regner jeg med at du holder på topp..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, hva om det bare er lite spylerveske ? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte med gåen tempføler en stund jeg også, SLITSOMT!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke spylevæske nivået.. Det er gult..

Dette tegnet som kommer opp er rødt, oga gir tre pip..

Skal sjekke/bytte kjølevæsken og se hva som skjer da: smil :

Kan det være termostaten mon tro ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det er multi-malfunction-sensoren som er gåen. Denne er designet slik at den skal kortslutte mellom en pinne og jord når vanntemp går over 110c, og denne kvelder gjerne etterhvert. Ofte av at det kommer kjølevæske i den, da ligger den og kortslutter når den finner det for godt.

Den koster vel rundt 5-600 på ymse nettsider.

Det kan også være føleren på vannnivået i ekspansjonstanken, du kan prøve å nappe ut pluggen under tanken og se om problemet forsvinner da. Hvis ikke er det nok sensoren..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.