#1 Skrevet Juli 5, 2007 Topic sier sitt, takk på forhånd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 5, 2007 Skal av med demperene på min om en time så om jeg husker skal jeg få tatt bilder så går det ann å få laget noe slikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 5, 2007 fett.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 5, 2007 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=60639&page=6 Litt ned på siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 5, 2007 Er jeg blind? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 5, 2007 edit, fant det Noen som vet om jeg må ha av demperene for å montere senkeskåler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 5, 2007 Er den jobben jeg skal gjøre - skal få tatt bilder. Ja du må av med demperen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 5, 2007 kunne forklart litt??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 5, 2007 Ok, de festes nederst. Og bolten til øvre bærearmer må byttes pluss fjærklemmer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 5, 2007 Hvordan vil du få til det? Hvis du ser på bildet av demperne mine, hvordan vil du få på noe som skal rundt demperen uten å ta av demperen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 5, 2007 Må ta av demperene, men de hadde ikke bolten til bærearmene. Så da må jeg vente til i morgen, den ggår jo som regel til dundas. Så da blir det i morgen. Av med demper, av med fjær, av med skål, på med ny skål, å¨med fjær og på med demper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 5, 2007 Må ta av demperene, men de hadde ikke bolten til bærearmene. Så da må jeg vente til i morgen, den ggår jo som regel til dundas. Så da blir det i morgen. Av med demper, av med fjær, av med skål, på med ny skål, å¨med fjær og på med demper Der har du løsningen REMY!! Sorry at jeg ikke har vært her og assistert litt, har jo gjort dette på min vøttø! Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 5, 2007 Må ta av demperene, men de hadde ikke bolten til bærearmene. Så da må jeg vente til i morgen, den ggår jo som regel til dundas. Så da blir det i morgen. Av med demper, av med fjær, av med skål, på med ny skål, å¨med fjær og på med demper Hvis du tenker på den bolten som sitter ytterst på bærearmene, og forbinder disse med hjullagerhuset, så trenger ikke denne å løsnes for å ta av fjær og demper. Kan spare deg for mye trøbbel hvis denne har bestemt seg for å sitte fast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 5, 2007 I Iveren etter å blir ferdig glemte jeg å ta bilder. Ble også litt forstyrret av noen som sto å KAPPET fjærene på en ny ( B7) rs4 !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 5, 2007 hahha! Kappe fjærer er Sierra og Volvo style. huff huff.. Kappe fjærer på rs4 er kvalifikasjon til nakkeskudd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 5, 2007 Hvis du tenker på den bolten som sitter ytterst på bærearmene, og forbinder disse med hjullagerhuset, så trenger ikke denne å løsnes for å ta av fjær og demper. Kan spare deg for mye trøbbel hvis denne har bestemt seg for å sitte fast. Jaha? Må vel ta den som sitter innerst, mot demperen for å fjærne beinet??? Den som er gjennomtrengende på begge? MEner du at det går fint selv uten å løsne noe på bærearmene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 5, 2007 Jaha? Må vel ta den som sitter innerst, mot demperen for å fjærne beinet??? Den som er gjennomtrengende på begge? MEner du at det går fint selv uten å løsne noe på bærearmene? Det eneste du trenger å løsne, er bolten som holder demperen i bunn, samt to 13 mm muttere som holder demperen på toppen. Disse sitter bak noen støvkapper hvis de ikke er fjernet, støvkappene er bare å dra ut med en tang. Jeg kjører uten på begge mine biler. Når du har løsnet disse tre skruene, går det fint å få ut demper og fjær nedover. Kan være litt knotete å vippe det nedre festet over bærearmen, men med et kubein pleier det å gå greit. Trenger ikke å løsne noe som helst på bærearmene, nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 6, 2007 Det eneste du trenger å løsne, er bolten som holder demperen i bunn, samt to 13 mm muttere som holder demperen på toppen. Disse sitter bak noen støvkapper hvis de ikke er fjernet, støvkappene er bare å dra ut med en tang. Jeg kjører uten på begge mine biler. Når du har løsnet disse tre skruene, går det fint å få ut demper og fjær nedover. Kan være litt knotete å vippe det nedre festet over bærearmen, men med et kubein pleier det å gå greit. Trenger ikke å løsne noe som helst på bærearmene, nei. Dette gjelder jo da kun HVIS du har hull il de 2 nevnte 13 mm ene ... ( ikke alle som har det - ikke min feks) Da må du løsne de øvre bærearmene og ta ned hele saken som demperen og bærearmene er festet i oppi der ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 7, 2007 Må nedre bærearm av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 7, 2007 Det eneste du trenger å løsne, er bolten som holder demperen i bunn, samt to 13 mm muttere som holder demperen på toppen. Disse sitter bak noen støvkapper hvis de ikke er fjernet, støvkappene er bare å dra ut med en tang. Jeg kjører uten på begge mine biler. Når du har løsnet disse tre skruene, går det fint å få ut demper og fjær nedover. Kan være litt knotete å vippe det nedre festet over bærearmen, men med et kubein pleier det å gå greit. Trenger ikke å løsne noe som helst på bærearmene, nei. Må nedre bærearm av? Lese ett innlegg over??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 9, 2007 Jeg måtte løsne nedre bærearm, og det er 3 og ikke to muttere på 16mm i toppen. Ellers gikk alt greit uten om en bærearme som var irriet herfra til helvete Senket godt og vel 20mm ihvertfall. Ble bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 9, 2007 Lese ett innlegg over??? lov til å være stesset av og til, men løsningen min var å løsne nedre bærearm, dette er da en 04mod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 9, 2007 Fatter ikke helt hvorfor dere måtte av med nedre bærearm ...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 9, 2007 Får ikke av/på demperen uten å ta den av. Snakket med to kompiser som er møller mekanikere, de sa det samme. Tok 1 min å ta den av og to min å få den på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 10, 2007 PÅ min var ikke det noe problem. Dro bare ned nedre bære arm litt for hånd så smatt demperen over. Men da hadde vi bilen på bukk. Går sikkert ikke hvis du bare jekker den opp på en side. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...