#1 Skrevet Juli 5, 2007 Halais, Jeg har et syrefast (316) anlegg på min Audi 80, så nå skal det kunne sitte på for evig tid: rock : MEN, det er en syk knitring fra anlegget. regner med dette blir laget av måten eksoen treffer stålet på i begynnelsen av anlegget. Har hørt flere nevne dette når det gjelder rustfrie/syrefaste anlegg. Det jeg lurer på da er hvor langt jeg kan gå med eksosbandasje, tenker da på varmeutvikling osv. Kan jeg bare kjøre på fra utløpet på maskinen og et stykke bakover?? Og har dere tro på at dette vil ta lyden? Vil gjerne ha all lyden ut bak bilen og ikke underveis fra motor og bakover....! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 5, 2007 Halais, Jeg har et syrefast (316) anlegg på min Audi 80, så nå skal det kunne sitte på for evig tid: rock : MEN, det er en syk knitring fra anlegget. regner med dette blir laget av måten eksoen treffer stålet på i begynnelsen av anlegget. Har hørt flere nevne dette når det gjelder rustfrie/syrefaste anlegg. Det jeg lurer på da er hvor langt jeg kan gå med eksosbandasje, tenker da på varmeutvikling osv. Kan jeg bare kjøre på fra utløpet på maskinen og et stykke bakover?? Og har dere tro på at dette vil ta lyden? Vil gjerne ha all lyden ut bak bilen og ikke underveis fra motor og bakover....! Det blir mindre knittring når du får kjørt det inn litt å får lagt seg litt sot inni. Vet ikke om bandasje tar lyden, men vil tro det tar noe av det. Du kan surre grenrør å downpipe å sikkert halve anlegget uten at det har noe betydning, eneste er at da vil resten av anlegget bli noe varmere siden det ikke får avgitt så mye varme der som du har bandasje. Men tror ikke du trenger bekymre deg så mye for det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 6, 2007 Det er vel godt innkjørt allerede.. kjørt med det et år nå og klikker snart på den lyden, er jo spesielt plagsomt på kald maskin.. Høres ut som det er lekkasje en plass, men det er sjekket opp og ned i mente og er tett som sild i tønne.. Nei, får teste med litt bandasje... Hvor mye kan jeg surre rundt?? 4cm tykt lag:-) Om noen har andre forslag til å dempe den lyden er det bare å rope!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...