Anbefalte innlegg

heisan, har meldt seg et savn etter jeg solgte s2'en, 5'er uten turbo er igrunn bare lyd. Vurderer nå og kjøpe en 20v turbomaskin og putte i min 80q avant. Da lurer jeg på noen ting, som sikkert mange av dere som har gjort det før vet.

Og bare så det er sagt, ja har søkt masse. Det jeg lurer på er;

 

-3b eller aby\ann? med tanke på ledningsnett, og hva som er enklest har fått for meg at det er 3b...?

-ledningsnett, hva må byttes? ledningsnettet til motoren, må sikringsboks og alt byttes? Hvordan er det med ledningsnettet på 200 er det likt som s2'en? Er igrunnen ledningsnettet som bekymrer meg...

-kassa skal vel gå rett på, men hvordan er det med clutch, svinghjul o.l?

-kikka litt i motorommet og så ut som bremsekraft forsterkeren er annerledes, er det ting rundt motoren som må byttes?

 

Sikkert en haug mer jeg lurer på men setter stor pris på noen gode svar: vinke :

 

Mvh Tommy Skarstein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal kassa passe rett på må du ha 5er. Noe det ser det ut som du har ut ifra det du har skrevet?

 

200 har vel 3b, og derfor samme ledningsnett som s2 3b?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er femmer han har i sin 80q, det er en 2.3E (NG).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal kassa passe rett på må du ha 5er. Noe det ser det ut som du har ut ifra det du har skrevet?

 

200 har vel 3b, og derfor samme ledningsnett som s2 3b?

 

ja er femmer... det er jo det jeg lurer på da... "har vel" er liksom ikke helt overbevisende:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ledninger til dynamo, starter, oljetemp, oljetrykk, radiator, bremseveskebeholder, gearkasse + alt av lys beholder du.

 

ang. bremsekraftforsterker så bruker vel NG vacum mens s2/s4/rs2/200 bruker den tandempumpa med 'bombe' (akkumulator). Du kan beholde vacumforsterkeren såframt det er plass til den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ledninger til dynamo, starter, oljetemp, oljetrykk, radiator, bremseveskebeholder, gearkasse + alt av lys beholder du.

 

ang. bremsekraftforsterker så bruker vel NG vacum mens s2/s4/rs2/200 bruker den tandempumpa med 'bombe' (akkumulator). Du kan beholde vacumforsterkeren såframt det er plass til den.

 

okei, sånne svar jeg ville ha:) noen som vet hvordan det er med ledningsnette og sikringsboks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, sånne svar jeg ville ha:) noen som vet hvordan det er med ledningsnette og sikringsboks?

 

Bruker ett ledningsnett modda av jonus. henger på en 4-5(?) sikkringer på det ledningsnettet. På 20vNA(7a) så må man ivertfall bytte bensinpumpe reele da det som er org. er ett slags multifunk. reele. Det er det eneste jeg har byttet i org. sikkringsboks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvilken clutch holder til et sånn oppsett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvilken clutch holder til et sånn oppsett?

 

jeg bytta til s2 3b svinghjul og ny s2 3b clutch, trykkplate og lager..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.