Golf2 GTI som drukner i bensin

Anbefalte innlegg

Bilen er en 1991 mod Golf GTI 1,8.

 

Motoren gikk som en klokke, men etter clutch bytte festet jeg ikke jording til girkassen skikkelig

slik att jeg fikk ikke starteren til å gå ble bare noe klikke lyder. Festa jordingen, slik att starteren gikk fint, men da starta ikke greiene. Den drukner i bensin, tar ut pluggene(etter en del start forsøk) og kjører starteren så står bensin spruten opp i panseret.

Tar jeg av strømmen/ledningene til bensin dysene kan jeg få bilen til å gå på tomgang med å ta av og på strømmen/ledningene til dysene. Er den koblet til hele tiden fylles motoren med bensin.

 

Er det hjernen som har tatt skade her eller??

 

 

Noen som har noen tips her har prøvd med vagcom, men fikk ikke kontakt så ikke noe hjelp å få der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror problemet kan være så enkelt som dårlig jording.

Har hatt dette problemet selv, og det ble bra når jeg bytta jordingskabel mellom batteri, karosseri og gearkasse.

Det som skjer er at når du kjører startmotor så bruker den all strømmen din, og så blir det ikke nok strøm til tenningsanlegget.

Har du prøvd å trille den i gang?

Husk også å bytte olje, da bensinen ofte finner veien ned i olja og raserer lagrene i motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror problemet kan være så enkelt som dårlig jording.

Har hatt dette problemet selv, og det ble bra når jeg bytta jordingskabel mellom batteri, karosseri og gearkasse.

Det som skjer er at når du kjører startmotor så bruker den all strømmen din, og så blir det ikke nok strøm til tenningsanlegget.

Har du prøvd å trille den i gang?

Husk også å bytte olje, da bensinen ofte finner veien ned i olja og raserer lagrene i motor.

 

Takker for svar Rune.

Gikk over det meste av jording i dag, sjekka kablene pussa flatene og koblingene uten noe forandring.

Jordingen skal nå være OK.

Har ikke prøvd å trille den i gang da den står litt dumt til, men jeg skal gjøre ett forsøk.

Olja skal jeg få bytta bare jeg får den til å gå....

 

Er åpen for flere forslag:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme skjedde på min gti, så fort jeg slo på tenningen åpnet dysene fullt og fylte kammeret. Det var hjernen som hadde tatt kvelden på min. Dette var en digifant II.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme skjedde på min gti, så fort jeg slo på tenningen åpnet dysene fullt og fylte kammeret. Det var hjernen som hadde tatt kvelden på min. Dette var en digifant II.

 

Ja vel ja, som jeg frykta har også digifant II, hvor fikk du tak i ny?

Må vel kunnes åpnes å fikses vel eller må hele byttes ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja vel ja, som jeg frykta har også digifant II, hvor fikk du tak i ny?

Må vel kunnes åpnes å fikses vel eller må hele byttes ut?

 

Åpnet min og fikk en radio/tv reperatør til å se på den, fant en brent motstand som ble byttet men det hjalp ingenting. Måtte få en brukt en som ble hentet fra nederland.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.