Hvordan får jeg av de nedre bærearmene? HASTER

Anbefalte innlegg

Jeg driver å skifter drivlknute på min 99mod Passat, men hvrodan i h.... får jeg løs de to bærearmene som er festet under???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter som regel godt ja: bh : Er noen år siden jeg prøvde dette men jeg bytta jo bærearmene så behøvde ikke å være forsiktig :rolleye: her er ett forslag: skru løs( selfølgelig)skruen som sitter på bærearm under mansjett.Dytt godt med rustløser på akseltapp under skrue ( hvis du har tid til å vente da) Brukte en svær skruterkker( eller noe annet som passer) mellom ledd og skrue( skruen må ikke stikke lenger opp enn gjenget parti på tapp )Da du skrur opp mutter så vil du presse ned bærearmleddet.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet på min for en uke siden, løsnet først bolten til opphenget under bilen. Tok så av muttern og slo den ut av festet i bunn av "fjørbeinet"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Bruk et spett og/eller varme for å få de fra hverandre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste du trenger å løsne får å få ut drivakselen er den bakre bærearmen (mutteren ute) Da kan du få ut akslingen ved å dreie leddet ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.