#1 Skrevet Juli 8, 2007 Hei. Jeg driver å bytter den ytre mansjetten på golfen min, men jeg får Fa** ikke av drivleddet. Har tatt ut selve akslingen av navet, men ikke løsnet på girksassen, då eg hadde håpt at jeg slapp det. Leddet er helt rundt med kuler i. Tror det er seks kuler. Ser der som leddet slutter er det akkuratt som en skive. Er dette bare en avstandsskive eller låser den på noen måte. Ser liksom ikke noen låseskiver som skal av. Er det bare å banke laus for å løsne leddet??? Bilen er en 93 mod golf 3 1,9 TDK Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2007 Hei. Jeg driver å bytter den ytre mansjetten på golfen min, men jeg får Fa** ikke av drivleddet. Har tatt ut selve akslingen av navet, men ikke løsnet på girksassen, då eg hadde håpt at jeg slapp det. Leddet er helt rundt med kuler i. Tror det er seks kuler. Ser der som leddet slutter er det akkuratt som en skive. Er dette bare en avstandsskive eller låser den på noen måte. Ser liksom ikke noen låseskiver som skal av. Er det bare å banke laus for å løsne leddet??? Bilen er en 93 mod golf 3 1,9 TDK Takker for svar! Bank løs ja. Å bank det på plass igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2007 Då vet jeg hva jeg skal gjøre! Takker for rask hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 8, 2007 Då vet jeg hva jeg skal gjøre! Takker for rask hjelp! Om du skal ta ut kulene i knuta så husk ¨monter senter riktig. Den delen med bue skal ut å den delern som er fresa flat inn. Eller vil den ikke bevege seg rundt som den skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 8, 2007 bank på den innerste "ringen"... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 8, 2007 Nå har eg vert nere å prøvd, men eg får F ikkje laus det drivleddet. Må kanskje ut me heile akslingen for å få skikkelig trøkk på leddet... Har ikkje utstyr te å komma så langt under bilen i dag, så me får ta det ein dag eg kan få bilen opp på bukk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 8, 2007 jeg banket bare som F med stor gummi klubbe og det løsnet til slutt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 8, 2007 Bare vær forsiktig så ikke det innerste leddet løsner i steden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 8, 2007 Har banka som bare juling jeg, og det løsnet ikke. Men jeg kommer ikke til for å få banka med rette vinkel heller. Så jeg må nok ut med hele akslingen for å løsne driten. Noen som vet hvor mye de vil ta for å fikse dette på ett verksted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 8, 2007 'Jeg gjorde dette for noen dager siden. Løsnet opphengskula og dro demperen bakover og holdt den der med tau. Da er akslingen åpen å fin for banking. Brukte vel 2-3 slag. Brukte heller ikke så mye makt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 8, 2007 Løsnet du akslingen fra selve navet, eller slo du på navet når akslingen hang fast i dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 8, 2007 Løsnet du akslingen fra selve navet, eller slo du på navet når akslingen hang fast i dette? Du må løsne den store mutteren ja. Løsne navet fra kula så du får den ut. Bind den fast å få den vekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...