#1 Skrevet Juli 8, 2007 bilen er en vw lupo, og problemet er klakking. klakkingen kommer fra drivverk/understell foran, og forekommer ved trilling både i fri og på gir. forsvinner ved bremsing og gasspådrag, og blir også borte ved svinging. hyppigheten øker med hastighet. hva kan dette være? dårlige foringer i tannstang er blitt foreslått, men jeg innehar lite kunnskap om dette! på forhånd takk for hjelpen! thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 10, 2007 ingen som har opplevd lignende, eller har noe fornuftig å komme med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 10, 2007 Vil tippe på slitte drivledd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 10, 2007 er det noen fornuftig måte å få sjekket det selv? type hjemme på gårdsplass, evt på bukk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 10, 2007 tviler på at det er tannstangen din,vil nok tro at det er drivledd,kanskje indre, vis det er ytre så pleier det som regel og komme klakking ved svinging.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 10, 2007 tviler på at det er tannstangen din,vil nok tro at det er drivledd,kanskje indre, vis det er ytre så pleier det som regel og komme klakking ved svinging.... indre drivledd er kanskje ikke like lett å sjekke heller? vanskelig å lokalisere lyden eksakt, men jeg opplever at den kommer mer fra midt under enn på siden... takk for svarene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 11, 2007 Har du jekket opp bilen? se litt under,sjekke om det er bevegelige eller løse deler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 11, 2007 Sjekk om noen av mansjettene er ødelagte¨på drivknutene. Om det er en som er defekt så er sjansen stor for at knuten også har tatt kvelden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 11, 2007 Har du jekket opp bilen? se litt under,sjekke om det er bevegelige eller løse deler... det er gjort, hørte i grunn ikke noe på ytre drivknuter og ledd, men det var kanskje en liten bevegelse i tannstang, indre...men regner vel med at litt er det uansett? vi snakker veldig lite.... men om det hadde vært tannstang - burde jeg ikke merket dette mer i rattet også? Sjekk om noen av mansjettene er ødelagte¨på drivknutene. Om det er en som er defekt så er sjansen stor for at knuten også har tatt kvelden. skal sjekkes, men har ikke sett noe fett på innsiden av felgene...det er vel et normalt symptom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 11, 2007 Indre styreledd mener du? vet ikke,pleier det å lage klakke lyd da? Du får gå igjen understellet og div og sjekke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 11, 2007 Indre styreledd mener du? vet ikke,pleier det å lage klakke lyd da? Du får gå igjen understellet og div og sjekke... det er vel den korrekte betegnelsen, ja...ser ut for at indre styreledd, eller indre drivledd er synderen da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 13, 2007 men la oss si at enten indre drivledd/styreledd er synderen...som forøvrig er forverret de siste dagene! klakker høyere, og også ved høyere hastigheter.. er dette noe problem å kjøre med? har planer om en tur til gatebil på søndag, men om driftssikkerheten forringes av dette, burde jeg vel kjøre en annen bil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...