#1 Skrevet Juli 9, 2007 Hei! Kona har en Passat 1,8T stv, 98 modell, hvor alarmen oppfører seg litt spesielt. Problemet er som følger: Når man åpner bilen/slår av alarmen uten å starte bilen så slår alarmen seg etter kort tid og lukker låsene. Dette gjøres helt uavhengig av om dørene står oppe eller er lukket. Likeledes skjer om bakluken er åpen og resten av dørene lukket. Alarmen slår seg på og låsene lukkes. Har ikke opplevd at det har skjedd så lenge nøkkelen står i tenningen, men når har vi kun en nøkkel til bilen pt så jeg har prøvd ut dette: rolleyes Er dette en programeringssak av alarmen eller kan det være noe feil? Noen som evt har "oppskrift" for programering av alarm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 16, 2007 Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 16, 2007 Høres ut som en defekt dørlås. Hvis bilen ikke registrerer at døren blir åpnet så skal den låse igjen, i tilfelle noen trykker på åpneknappen i vannvare ell lignende. Kan lese ut på feillegeret på comf. styreenheten hva som løser ut alarmen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 16, 2007 Ok, da kan det også hende at alarmen lukker iht åpne/lukke føleren i karmen i døra. Kanskje løsningen er at denne trenger litt smøring. Alternativt får jeg ta meg en tur på Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 16, 2007 Ok, da kan det også hende at alarmen lukker iht åpne/lukke føleren i karmen i døra. Kanskje løsningen er at denne trenger litt smøring. Alternativt får jeg ta meg en tur på Møller. er vel ingen åpne/lulle føler i karmen vel? sitter ikke denne "føleren" i dørlåsen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 16, 2007 Alle følerne er en del av dørlåsene rundt om ja. At det oppstår feil i en eller flere av disse er derimot IKKE ukjent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...