#1 Skrevet Juli 9, 2007 Ved neste bilkjøp skulle jeg likt å gi meg selv anledning og unnskyldning til å kjøre V6 Tdi. Jeg har lest det jeg kommer over, men det er en del motstridende opplysninger om, og i så fall når, problemene med kammer ble rettet. Ble det rettet med rullevippearmer? Er det når den ble på 180Hk? Er det andre problemer som kjennetegner den, og som gjør andre alternativer bedre? Jeg vurderer også en XC 70 D5, men jeg ser at en 180hk Passat 4motion har bedre ytelser og lavere pris ved import. Jeg kjører mer enn 50-60 000 i året, og burde, hvis jeg bare tenker fornuft, sikkert kjørt 131PD, men det hadde vært moro å unnet seg noen fler sylindre, enten ved V6tdi eller Volvo D5 Noen synspunkter på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 9, 2007 Etter som jeg har skjønt, ble Audi mer eller mindre "kvitt" dette problemet på sine -04 modeller, inkl. dem som ble produsert i siste kvartal -03. 180HK ble, så vidt jeg husker, introdusert i 2001. Jeg personlig har ingenting galt å si om noen av disse alternativene du nevner, begge er sterke og behagelige motorer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 9, 2007 180 hk kom i 1999 og det er opp og ned på hvilke bilër som har problemet. Det er 99 modeller som har gått 300 000 uten problemer og 99 mod som har rasa etter 100 000. Du må se på hvordan de er holdt, og det er en fordel å ikke følge long life servicen. Min som er en 2002 mod, er det ikke antydning til slitasje på, men det bedyr ikke at en annen 2002 mod ikke har dette problemet. Har hørt fra en del at ved facelift byttet på a6, så ble det også gjort noe med kvaliteten på stålet. SÅ ville nok si at om du kjøper en 2002+ så vil risikoen være mindre. Men man vet jo aldri. Er vel ikke noe fasit på dette- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...