#1 Skrevet Juli 9, 2007 Hei Min A6 har plutselig begynt å ta inn vann. Problemet kom etter at jeg bytte dekk på bilen. Tror ikke at det i seg selv har noe med saken å gjøre men snodig er det. Vannet havner i gulvet på høyre side bak. Ingen synlige tegn på hvor det kommer fra. Lurer virkelig på hva som er årsaken til dette. Er det noen her som har erfart det samme og som kan gi meg noen tips??? Mvh Håvard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 9, 2007 Har ingen tips om hva det kan være som gjør det, men en fin måte å finne det ut på er å spyle med høyttrykksspyler (skrives det virkelig med så mange dobbelt-konsonanter?) mens noen er inni og ser etter hvor det kommer inn vann. Har vært borti at dører har blitt litt slakke, slik at vannet trenger inn der (og man merker det ikke før man ser at det er vått på gulvet). Hvis vannet kommer inn fra under må det enten være en plugg (plast/gummi) som er løsnet, eller rust...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 10, 2007 Hei Øyvind Takk for tipsene. Jeg skal plassere kona inni bilen i dag for å se hva som skjer når jeg spyler bilen. :-) Håper jeg kommer til bunns i dette i dag. Håvard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 10, 2007 Samme problem hadde jeg med en gammel peugeot jeg hadde, men den fylte seg regelrett opp med vann.. Sto vann på gulvet foran og bak og alle setene var bløte unntatt førersete. Fant aldri ut hvor det kom inn så bare dro på meg gummistøvler og kjørte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 10, 2007 Ting som er verd å sjekke: Er kanalene i døren som fører vekk regnvann tette? (som regel legger det seg noe vann på innsiden av innstigningen) Er pakningene tette ved døren? Ta av trekket og sjekk om det er dråper du kan spore tilbake til stedet de trenger inn. Er det kun når bilen står stille, er det mer om ene siden er høyre enn andre, feks ved helling i bakken der du parkerer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 10, 2007 hmmm a3'en min tar inn vann ved vifta ;| (renner inn ved pollen filteret) har ikke funnet noe løsning på det enda jeg men ;p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 10, 2007 jeg fikk vann på gulvet i bilen,det kom av at klima dreneringen var tett ut til motorromme se under hanskerommet om du ser noe vann der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...