Trenger råd fra noen mer erfarne ang pussing/lakking av golf.

Anbefalte innlegg

Trenger råd og tips fra noen med litt mer peiling enn meg,siden jeg faktisk aldri har drevet med pussing og lakking.

 

Jeg driver å fikser opp en 2'er golf til dama,som trenger lakk snart. Dette vil da skje som en litt billig løsning og trenger ikke være noe supert resultat.

Bilen er så og si rustfri,så utelukk rustpussing,det trengs ikke.. kunn litt lakkrust på 2 hjulbuer nederst i hjørnet. men det bryr vi oss ikkeno om: smil : Joda,det blir pusset bort;)

 

Det jeg da egentlig lurer mest på er hva jeg skal pusse med/ hvilke papir, trenger jeg bare matte ned? så grunne?

 

Kom med tips.:)

 

På bildet ser dere hvorfor den trenger lakk:D

Picture335.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen altså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm du kunne vel kanskje snakke med Arnt på mekonomen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda jeg veit hva du skal gjøre :)

 

men er det frisk gammel lakk du skal lakke oppå ? altså bare bytte farge ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det ikke er så veldig nøye med resultat,så er det bare å matte ned med grå matteklut.Ta deg en tur innom en fargehandel eller ett billakkverksted,de kan kansje hjelpe deg med det du trenger.Men hvilken lakk har du tenkt å bruke ? skal du bruke sprøyte eller malerull ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm du kunne vel kanskje snakke med Arnt på mekonomen

Har snakket litt med han,men han sier jeg skal bruke fyller og slik,gidder ikke så mye jobb:)

 

joda jeg veit hva du skal gjøre :)

 

men er det frisk gammel lakk du skal lakke oppå ? altså bare bytte farge ?

 

Tenkte bare å legge et strøk med sølv ja:)

 

Hvis det ikke er så veldig nøye med resultat,så er det bare å matte ned med grå matteklut.Ta deg en tur innom en fargehandel eller ett billakkverksted,de kan kansje hjelpe deg med det du trenger.Men hvilken lakk har du tenkt å bruke ? skal du bruke sprøyte eller malerull ?

 

Okei,en god ide:) tenkte å prøve å sprøyte for første gang:)

Men aner ikke hva slags lakk: klø : HJELP???!!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du skal ikke bruke fyller vist du ikke har sparklet noe eller har noe rust osv !

som jeg tror jeg har nevnt tidligere så er den beste "grunninga" gammel frisk lakk !

så vist du bare skal skifte farge og gjøre det enkelt, så går du til lakkforhandlern din å kjøper 3M GRÅ klut (mattematte) og en tube med slipepasta ! så trenger du ikke være redd for noe, da er det bare å ha ei bøtte med rent vann å gå på !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du skal ikke bruke fyller vist du ikke har sparklet noe eller har noe rust osv !

som jeg tror jeg har nevnt tidligere så er den beste "grunninga" gammel frisk lakk !

så vist du bare skal skifte farge og gjøre det enkelt, så går du til lakkforhandlern din å kjøper 3M GRÅ klut (mattematte) og en tube med slipepasta ! så trenger du ikke være redd for noe, da er det bare å ha ei bøtte med rent vann å gå på !

Okei,takk for tips:) Problemet er at jeg må sparkle litt:( liten bulk på bakplata,og litt på døra:( går det greit å finsparkle dem å pusse med maskin? er bare bulk på størrelse med et kronestykke.

 

 

Thanks: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei,takk for tips:) Problemet er at jeg må sparkle litt:( liten bulk på bakplata,og litt på døra:( går det greit å finsparkle dem å pusse med maskin? er bare bulk på størrelse med et kronestykke.

 

 

 

Thanks: vinke :

 

 

bare å hive på sparkel å slipe i vei, vil du ha en bra finish så kan du kjøpe sot på boks. som du har over sparkle når den er stvinet, så sliper du bare til soten er borte så er det rett å fint. Var noe sånt i den duren allefall ;P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke vits for deg å kjøpe en slik kullstøv som Truls snakker om, da det er så lite du har bruk for det at det bare er bortkastet !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye mulig, hør på tom han kan nok mer en meg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye mulig, hør på tom han kan nok mer en meg. :)

 

er ikke vits for deg å kjøpe en slik kullstøv som Truls snakker om, da det er så lite du har bruk for det at det bare er bortkastet !

 

bare å hive på sparkel å slipe i vei, vil du ha en bra finish så kan du kjøpe sot på boks. som du har over sparkle når den er stvinet, så sliper du bare til soten er borte så er det rett å fint. Var noe sånt i den duren allefall ;P

 

Mye mulig folkens,jeg aner ikke: smil :

 

Okei,kan jeg sparkle eller ikke? hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å pusse rusta bort, å spark igjen hullet. jeg snakket bare om å kjøpe kull støv for å få en helt bein overflate. Men man trenger det ikke med mindre det skal være helt 100%.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å pusse rusta bort, å spark igjen hullet. jeg snakket bare om å kjøpe kull støv for å få en helt bein overflate. Men man trenger det ikke med mindre det skal være helt 100%.

 

Greit for meg det:) bare man ikke kommer til å se hvor sparkelen har liggi er jeg fornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit for meg det:) bare man ikke kommer til å se hvor sparkelen har liggi er jeg fornøyd.

 

 

Bare å pusse å kjenne det. kjenner du noen "fartsdumper" osv så må man pusse mer. Men du finder ut av det. LYkke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du sprøyte bilen grå må du få grunning på de røde delene, resten kan du bare matte. du må også få grunning over det som er sparkla eller slipt til bart stål. Verre er det ikke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du sprøyte bilen grå må du få grunning på de røde delene, resten kan du bare matte. du må også få grunning over det som er sparkla eller slipt til bart stål. Verre er det ikke :)

 

hvorfor må du ha grunning over di røde delene ? skal du ha noe så kunne du lagt et strøk med en lys farge før du legger sølv, så slipper du å bruke så mye av sølv basen for å få full dekk !

 

snakk ikke om ting dere ikke har peiling på !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å pusse å kjenne det. kjenner du noen "fartsdumper" osv så må man pusse mer. Men du finder ut av det. LYkke til.

 

Skal du sprøyte bilen grå må du få grunning på de røde delene, resten kan du bare matte. du må også få grunning over det som er sparkla eller slipt til bart stål. Verre er det ikke :)

 

hvorfor må du ha grunning over di røde delene ? skal du ha noe så kunne du lagt et strøk med en lys farge før du legger sølv, så slipper du å bruke så mye av sølv basen for å få full dekk !

 

snakk ikke om ting dere ikke har peiling på !

 

takker for tips folkens:) Blir ikke det det samme omtrent da? grunne det røde,eller lakke 2 lag? mindre jobb å grunne det røde bare da? må vel matte ned det første laget med lakk vel? før sølvlakken kommer på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bedre å gjøre sånn som Tom sier her, å legge et lag ekstra med vanlig lakk hvis den røde lakken er fin og rustfri, en å bruke grunning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.