Ettermontere Xenon på 93mod S4

Anbefalte innlegg

6000K i Nærlysa, og 4300 i fjærnlysa.. 6K gir et mere blått lys en 4K, men tester viser at 4300 lyser lengs\best :)

 

På min monterte jeg 6K i fjærnlysa

 

DSC01309.jpg

 

DSC01310.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

6000K i Nærlysa, og 4300 i fjærnlysa.. 6K gir et mere blått lys en 4K, men tester viser at 4300 lyser lengs\best :)

 

Dette er det beste oppsettet altså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vell, jeg monterte mitt slik.. da jeg trodde 6K skulle stå i langlysa, siden det hørtes kraftigst ut :D

Fikk i ettertid høre at folk monterte motsatt.. altså 6K i nærlysa, og 4K i fjærnlys.

Men siden min bil ikke har originalt montert så vises det ikke såååå godt at man har xenon i nærlysa ved montering av 4K ;) om man blir stoppet da :D

Men jeg blir ikke og bytte, syns 6K i fjærnlys er alletiders!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vvme.com

 

Får ikke til å handle fra http://www.vvme.com , får bare opp "Inncorect email" når eg skal sjekke ut. Noe som har hatt samme problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen et godt tips til hvor en bør plasser ballastene? De tar jo litt plass, og er jo ikke allverden av plass bak lyktene på S6'en. Legg gjerne ut noen bilder her om noen har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg å en del bekjente av meg har kjøpt xenon kit fra kina, koster ca 350 kr pr sett inkludert frakt! levering på 4-5 dager! :)

 

Er det noe toll når man bestiller derfra?

Bestilte et par sett til en kompis nå. så får vi se åssen det går :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen et godt tips til hvor en bør plasser ballastene? De tar jo litt plass, og er jo ikke allverden av plass bak lyktene på S6'en. Legg gjerne ut noen bilder her om noen har.

 

Er plass både under lykta og inntil skjermene bak blinklysene. Men jeg råder deg til å vente med den endelige plasseringen av ballastene til de er "kjørt inn". Disse masseproduserte kinaballastene har ikke vært igjennom noen "burn in" før pakking. De ballastene som feiler, feiler derfor innenfor ganske kort tid. Da er det litt kjedelig å måtte ut igjen med lyktene for å kryssbytte ballaster for feilsøking osv. Been there, done that! : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er plass både under lykta og inntil skjermene bak blinklysene. Men jeg råder deg til å vente med den endelige plasseringen av ballastene til de er "kjørt inn". Disse masseproduserte kinaballastene har ikke vært igjennom noen "burn in" før pakking. De ballastene som feiler, feiler derfor innenfor ganske kort tid. Da er det litt kjedelig å måtte ut igjen med lyktene for å kryssbytte ballaster for feilsøking osv. Been there, done that! : dum :

 

Takk for tips! ;) Handlet med 2 ekstra ballaster og et ekstra sett med pærer når eg først var i gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe toll når man bestiller derfra?

Bestilte et par sett til en kompis nå. så får vi se åssen det går :)

 

bestiller du ett å ett kit slipper man toll! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert 6000k 35W i både nærlys og fjernlys på min S4 93 modell..

Originalt suger lyset på disse bilene helt utrolig, er jo bare gløding foran, men selv etter Xenonmontasje så lyser det ikke veldig bra, ble helt sykt mye bedre enn originalt, men tror disse linsene i orig. lysene "stjeler" en del lys.. fjernlyset er jo veldig bra i forhold til originalt, slipper liksom og sitte helt oppi frontruta og myse når en kjører i mørket..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dem som ikke er fornøyd med lyset etter xenonoppgraderinger får bare sveise seg et stativ til takrailsene og montere fire stk lightforce med xenon:

 

xx008.jpg

 

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns 6000 blir for blått jeg.. Og på bildet ditt også ser det ut som det blir grønnaktig, noe jeg har sett på andre sine også!

Monterte 55w 5000k i fjærnlysa på Saab'n jeg. Det ble relativt gromt lys :)

 

Står riktig nok 15meter unna en snøhaug... Skal få tatt et bilde av langs en mørk vei...

DSC00504.jpg

DSC00505.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vell, grunnen til at mitt blir grønnaktig er garantert fordi det er grønne trær langs veien :P for dem finnes ikke grønn..

Mere blå\lilla rett etter start. Etter noen sekunder blir det snøhvit :)

Kjører 6K i fjærn, 4K i nærlys :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.