Ettermontere Xenon på 93mod S4

Anbefalte innlegg

Som det står i tittelen. har lyst og montere Xenon lys på bilen min..

men det er så ufattelig mange typer og velge mellom, samtidig vet jeg ikke hvor jeg skal bestille..

har noen hær inne erfaring med ettermontert Xenon ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettermontert xenon er helt topp dette, setta til tom are andresen (vis jeg skriver rett) er helt toppers, veldig lette og montere osv, tar 5 min og ha på gamle pærene ved f.eks EU kontroll. Fint lys, bedre sikt, sikrere og kjøre + bruker mindre strøm = spare microskopisk med bensin :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettermontert xenon er helt topp dette, setta til tom are andresen (vis jeg skriver rett) er helt toppers, veldig lette og montere osv, tar 5 min og ha på gamle pærene ved f.eks EU kontroll. Fint lys, bedre sikt, sikrere og kjøre + bruker mindre strøm = spare microskopisk med bensin :P

hehehe, skjønner :)

men hvor kjøpte du ditt kit da? :P har skikkelig lyst på da dette ser mye bedre ut en vanlig halogen! ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler også kittene til Tom-Are.

Eneste er at du må nok sette av litt mer tid enn 5 min på en 2,2T. ER TRANGT på førersiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okok, har kanskje fått bestillt nå:P et for langlys, og et sett for nærlys.. :)

det ene var på 4300 og det andre på 6000

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte ha ut frontlykta på høyre siden når jeg monterte xenon på min A6 2,5tdiq. Ellers gikk det bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte ha ut frontlykta på høyre siden når jeg monterte xenon på min A6 2,5tdiq. Ellers gikk det bra.

ok, men det er vell ikke noe hokuspokus det? :) har faktisk ikke sett etter..

men hvor monterer dere ballastene?: klø : (må jo se bra ut)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida er ikke noe hokuspokus. Jeg monterte ballastene på rammevangene, stripset de fast. Da så du de ikke når man har opp panseret. Greit det ettersom det ikke er helt lovlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, sant det :) så blir man stoppet, så er det bare å flippe på sprederne ;)

rammevangene, hvor blir det? ved siden av lyktene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg mottatt 2 sett xenon kit til min bil :)

et på 4300K og et til langlysene på 6000K :)

er disse noe hokus pokus å ettermontere? så ganske greit ut på bruksanvisningen da.. men man vet jo aldri ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte ut med begge lyktene. Sats på det du også. Lettere å modde de dekslene på baksida lyktene når du har de på arbeidsbenken/kjøkkenbordet. Lettere å plassere ballaster også. Jeg har også sett til fjærn og nær. Har montert 1 stk ballast under lykta og en i innerskjermen. Blitt tilnærmet usynlig slik. Men har måttet byttet ballaster noen ganger noe som har ført til at det har blitt litt inn og ut med lyktene :o

Men jeg ville valgt 6000k til kjørelys og 4500k til fjærnlys. Du kommer ihvertfall ikke til å angre på denne oppgraderingen. Lyset, særlig på fjærnlys på mørke høstveier, blir så bra at du sitter å smiler for deg selv. :P Tøfft ser det ut også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg ville valgt 6000k til kjørelys og 4300k til fjærnlys. Du kommer ihvertfall ikke til å angre på denne oppgraderingen. Lyset, særlig på fjærnlys på mørke høstveier, blir så bra at du sitter å smiler for deg selv. :P Tøfft ser det ut også!

Ville gjort det samma som Torstein seier. Bruk JSM kittet (6000k) på nærlys og det andra (4300k) på fjernlys. 6000 K blir meget bra på nærlys då det gir eit blåskjær. 4300k på fjernlys blir ekstremt bra, kommer til å merka stooor forskjell på detta.:)

Håper du blir fornøyd med lysa:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

faen, jeg har montert 6000K på fjærnlys.. ble sinnsykt lys i allefall :) men ikke så bra på 4300K

men det er fort gjort og bytte plass på pærene da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okok, har kanskje fått bestillt nå:P et for langlys, og et sett for nærlys.. :)

det ene var på 4300 og det andre på 6000

pris måtte du betale da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk dette til en fin pris hos en kar på forumet:) er litt brukt da..

men hvorfor er det at 6000K skal stå i nærlysa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt å bygge om til Xenon på S6'en nå, noe eg bør tenke på. Hvilke sett bør eg gå for? Er vel H1 både i nær og fjernlys?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt å bygge om til Xenon på S6'en nå, noe eg bør tenke på. Hvilke sett bør eg gå for? Er vel H1 både i nær og fjernlys?

H1 i nær-/fjernlys. H3 i tåkelys. Ikke så mye å tenke på egentlig. Ikke annet enn "det vanlige" ved HID ettermontering. Skaff deg noen kabelsko i ulike str. Strøm til ballastene hentes fra ledningsnettet inni lykta. Dette finner du lett ut av når du setter igang. Må drille hull i dekslene bak lyktene (til utføring av ledninger til ballaster). Med et borr med stor og riktig dimensjon får du best resultat.

Når det gjelder ulike sett, har jeg oppfatning av at det ikke er store forskjellene i kvalitet fra rimelige til dyrere sett. Ballaster er uansett ikke udødelige. Vet ikke om jeg har vært uheldig, men har vært igjennom noen ballaster etterhvert. : gråter :

Alle de 4 settene jeg har prøvd på min, har alle funket suverent med det originale autochecksystemet. Funksjon som normalt. ;)

Ellers er det viktig på alle biler der det ettermonteres at en har god jording.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg å en del bekjente av meg har kjøpt xenon kit fra kina, koster ca 350 kr pr sett inkludert frakt! levering på 4-5 dager! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg å en del bekjente av meg har kjøpt xenon kit fra kina, koster ca 350 kr pr sett inkludert frakt! levering på 4-5 dager! :)

Hvilket merke da? Har du en link?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket merke da? Har du en link?

vvme.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har montert Xenon på min S6. Funker veldig bra bortsett fra at jeg får feilmelding på de. Noen som har løst dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange k bør settene eg kjøper være på? Hva anbefales?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

_DSC4937.jpg

Hella 6000k fra Tom Are på forumet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.