Anbefalte innlegg

Har hatt en helvettes vinter med haugveis av frossen vann under mattene på begge sider ..

Det har vært både foran og bak, men dette vannet rennner vel bak..

Førersiden er grei, der har jeg funnet ut at det kommer inn gjennom den proppa der panserwiren går gjennom, passasjersida er det litt verre med. Nå har det regnet bittelitt i natt å jeg ser vann opp samling under matta ved døra foran... Usikker på hvor dette kan komme inn. Har prøvd å tette litt rundt pollenfilter i fjor, så jeg tror ikke det kommer inn der ... har prøvd å hive vann rundt der også for å se om det drypper, men fant ingenting..

Noen tips om hvor vannet kan komme inn ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem på passasjersiden. :(

Jeg tok ut hanskerommet og brettet opp teppene ,da så jeg at dreneringen til AC registret hadde hoppet av så det rant innv i bilen,byttet ut denne med en slange som jeg ledet ned i hullet det EGENTLIG skal gå under bilen i,aldri hatt problemer med dette etter. :D

Vet ikke om du har AC men er da ett tips. ;)

Håper du finner ut av det,er ikke noe morro og finne masse vann i bilen sin. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AC har jeg nok ikke :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passat 3BG har drenering under batteriet, som står i en slags "kasse" sammen med kupefilter. Når dette hullet tettes med løv etc. stiger vannet opp og renner over inn i bilen. Det er ikke tilfeldigvis en liknende løsning på A4-en din?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt lignende problem selv:( hos meg så var det da i forbindelse med pollen filteret

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt en helvettes vinter med haugveis av frossen vann under mattene på begge sider ..

Velkommen i klubben!! Dette har jeg hatt så helsikes mye problemer med på min 95 modell, at det var hakket før bilen havnet på dynga!

Jeg sjekket først alle de "vanlige" stedene: pollenfilter, elektronikkboks, dreneringer i vannkasse, dørlister, you name it...... Alt var selvfølgelig helt i orden.

Etter mye frem og tilbake, viste det seg at tetningsmassen hadde løsnet fra karosseriet på to steder. Dette skjedde i underkant av frontruten, helt ute mot skjermene. Resultatet ble to spalter på ca 2x10mm som det bokstavelig talt pøste vann gjennom. Spaltene er ikke synlige til vanlig, da de ligger skjult under vinduspusserdekselet.

Om du har lekkasje på samme stedet som meg, så finner du det ved å demontere sparkeplatene og listene inne i bilen, for deretter å helle vann over frontruten. Vannet renner da rett inn i bilen, og samler seg i en dam under teppet på hver side foran.

For å komme til å tette hullene demonterte jeg panseret, vindusviskerne og dekselet under viskerne. Dette gav noenlunde fri tilgang til lekkasjen. Jeg pusset rent og behandlet litt overflaterust, deretter tettet jeg hullene med en dæsj Sikaflex.

Ble sikkert litt knotete forklart dette, men håper du skjønner hvor på bilen jeg mener.

Bare spørr om det er noe du lurer på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vaska bilen å ser ut som vannet er i området rundt ledningene og kontaktene under dekselet. De kontaktene går rett inn i døra . Legger seg vann rett nedfor der å renner ned under mattene, men skjønner ikke hvor vannet kommer inn der ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne...Noen flere som har problemer med dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.