#1 Skrevet Juli 10, 2007 Hei Jeg har en A6 1998 mod 2.5 tdi Q. Og for 14 dager siden havarerte dieselpumpa. Pumpa ble byttet hos Sangvik service i Kr.sand og hentet etter et par dager. Men nå får jeg en følelse at motoren går dårlig. Når jeg kommer i motbakke foreksempel på 5 giret (automat) og gir gass så er det liksom ikke noe kraft i motoren, den virker dau. Og girer ned veldig tidlig. Men ved akselrasjoner på 1 gir og tilsvarende virker det som den er normal. Noen som har vært borte i dette før? Hvis jeg går på verksted igjen og tar en diagnose. Er det sansynlig at de finner ut av dette der. Har brukt litt for mye penger på reprasjoner siste 4 ukene. Klimakompressor 15500 og diesel pumpe 18300..... Skal på ferie til england på lørdag og begynner å bli desperat. Og dama begynner å mase om aldri mer audi. Så nå er det krise. Johnny Thjømøe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 10, 2007 Hvis den girer rart kan det være LMMen din som er def. Har du Vag-Com kan du sjekke luftgjennomstrømmingen og den skal ligge på rundt 600 på en orginal 150 Hk motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 10, 2007 nei har ikke vag-com;( bilen er orginalt 150 hk men chippet til 180hk. Er jo nesten utrolig at LMM skal kutte ut samtidig som dieselpumpa. Men har hendt meg før at 2 ting sier takk for seg samtidig. Blir vel en tur på verksted igjen da for å få en diagnose. Må få ordna meg min egen vag-com. men har ikke greie på dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 10, 2007 Hvis den er chippet vil den gi mellom 700-800 ett sted. Hvis du drar på med bilen, drar den da giret (3-5 gir) helt ut til ca 4300 og holder den der ett lite sek? Da er jeg temmelig sikker på at det er LMMen din som er def. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 10, 2007 Nei, ikke helt sikker, men tror ikke det. Det som skjer er at når jeg gir gass for å akselrere forsiktig altså ikke gire ned så skjer det ikke noe, bilen girer ned i de minste bakkene. Er ikke noe drag. Er litt sånn difust dette. JEg har sett på diverse vakumslanger men finner ikek noe som ikek ser ut til å virke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 10, 2007 Hmmm Da er det vanskelig å si hva det kan være (for meg ihvertfall) men ikke for å skremme deg men symtomene minner litt om da jeg måtte bytte turbo men da gikk bilen i nødmodus og gikk skikkelig dårlig. Måtte da skru av og på tenningen. Men tror ikke det er problemet ditt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 10, 2007 nei turboen ble byttet sist sommer så er nok ikke den. Har vert ute å kjørt litt. mulig du har rett i at den holder turtallet et sekund før den girer. Den holdt turtallet på litt over 4000 før den girer. Skjelden jeg drar bilen slik ut på gir. Så hadde ikke prøvd det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 10, 2007 Jeg tipper på at det er LMMen din som er def. Stikk innom og be verkstedet ta en sjekk med vag-com (heter ikke det hos verkstedet. vas eller noe slikt heter det der) Med chip bør du som sagt ha en luftgjennomstrømming på mellom 700-800 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 10, 2007 Evt. om du kan høre med noen i lokallaget ditt om de har vag.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 10, 2007 Du kan jo også høre med noen i lokallaget ditt om det er noen som har lik motor som deg og prøve LMMen deres. Har du forressten satt på K&N filter på bilen din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 10, 2007 nei tror alt annet er orginalt. bilen vat chippet når jeg fikk den. Har nok ikke noe kontakt med noe lokal lag, nærmeste er vel Kr.sand og kjenner ingen der. 10 mil dit:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...