#1 Skrevet Juli 10, 2007 morn igjen. etter lang tid med forskjellig utbytte av slitedeler på bilen har jeg igjen mistet turbotrykket. jeg har nå byttet eksosmanifold,magnetventil,slanger+vacum,halgiver og overhalt turbo,men fremdeles bare trykk i ny og ne. normalt ligger trykket på kun 0,4,men pluttselig for den for seg at den skal pumpe på med 1,5bar, men da får jeg fuelcut etter en liten tid. syns dette er litt rart at jeg får det trykket i ny og ne. har vært på audi og lest av feilkoder da motor lampa lyser førstegang jeg leste ut kodene var det disse: 01 motrorelektronik 895907551a 2,2R5 motor RHVHSDO koding 1 004.01 utlest feilhukomelse 4 feil registrert 65535 000 styreenhet defekt 00519 006 føler for maniflodtrykk -g71 signal for kraftig 00561 014 Blandingstilpassing adaptionsgrense add. overskredet 00513 003 motoromdreiningsføler g28 inget signal fant da senere ut at jeg hadde sprekt eksosmanifold og noen gående vacumslanger. dette ble byttet og byttet også magnetventil i samme slengen. jrg dro ned igjen på audi i håp om at alt var ok,men da det ble lest av feilkoder igjen var det plutselig noen nye koder: 004.01 utlest feilhukomelse 3 feil funnet 65535 000 styreenhet defekt 00519 006 føler for manifoldtrykk g71 signal for kraftig sporadisk 00515 001 hallgiver g40 signal til pluss sporadisk jeg byttet da halgiver siden de sa at dette skulle være feilen på audi. men fremdeles er det dårlig med trykk. jeg søker derfor andres meninger om hva dette kan være.har vært inne på tanken på motorstyring, men denne er så jævla dyr at jeg gidder ikke å prøve før jeg er sikker. hadde vært fint med andre syn på saken, begynner å bli lei av å ha en bil som ikke går som den skal og ikke er til å stole på. på forhånd takk for hjelpen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 10, 2007 Prøvd å bytte hjerne med noen i nærheten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 11, 2007 jeg kjenner bare en som har en s2, men han villi ikke ta ut hjernen fordi bilen hans var chippet(jeg tenkte "hva så"), men får vel nesten høre litt rundt om noen kanskje kan ha en liggende som jeg kunne prøvd før jeg evt kjøpte. har hatt dette problemet i snart 5mnd nå, så er litt klar for å få den til å gå litt bedre nå.hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...