#1 Skrevet Juli 10, 2007 Etter å ha lest utallige tråder på forumet om ettermontering av xenonlys så føler jeg ikke så stort mye klokere på dette med tanke på å gjøre dette selv, og valgte å lage en nok en tråd siden jeg ikke vil ha noe ødelagt da bilen er noe hellig for meg og jeg vil ha det riktig på første forsøk. Savner disse "gjør-det-selv" sidene som var på hovedsiden en gang i tiden mins jeg, og håper noe slikt vil komme tilbake, om jeg ikke har oversett noe nå da. Vet det finns mange kloke hoder på forumet her angående dette med ettermontering av xenon og om noen hadde tatt initativ til å lage ett skjema/tegninger for biler med og uten autocheck så hadde jeg, og sikkert mange fler satt stor pris på det. Men til saken, jeg har autocheck i bilen og har da lest at man trenger ett relé sett som er koblet fra batteriet til ett visst sted. Men har også lest at det kan være behov for motstander, hvorvidt om jeg må ha dette f.eks på fjernlysa mine har jeg ingen aning om. Tom Are gav meg en link til dette relé settet fra biltema, men hva da med motstand som jeg har lest om? På forhånd, takk til alle som svarer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 15, 2007 Ikke så voldsomt mange svar her. Men er det noen som kan bekrefte at dette er bare å bytte om uten relè og den slags? Det var ihvertfall det jeg fikk til svar fra norskbildelsenter siden det ikke er auto-check i fjern- og grøftelys. Men det kunne jo ikke vært mindre typisk at jeg bare smeller inne dette og så er det noe som ryker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2007 Ikke så voldsomt mange svar her. Men er det noen som kan bekrefte at dette er bare å bytte om uten relè og den slags? Det var ihvertfall det jeg fikk til svar fra norskbildelsenter siden det ikke er auto-check i fjern- og grøftelys. Men det kunne jo ikke vært mindre typisk at jeg bare smeller inne dette og så er det noe som ryker. hmm ikke noe Autocheck i fjern å grøftelys sier du,er jaffal det hos meg på A4,men eg hadde jaffal prøvd å koble Xenon lysa på først uten noge form for releer å motstandere,våre kjære Audier reagere så veldig forskjellig på disse ombygningssetta at det ikke burde vært mulig,har ett sett fra Dybvik som er koblet på nærlysa å det virker supert uten noe mer dill koblet på,men gar også ett sett som eg har kjøpt her på forumet som skal i Grøftelysa me tiden,prøvde å koble det på,meeeen nei,der slår Autocheck de ut,så nå har eg bestilt meg denne(som forhåpentligvis kommer nå i uka), http://www.dekkportalen.no/shop/productDetails.aspx?ProductId=613&catalogDirectoryId=814 håper da eg får det til å lyse uten at Autocheck tuller,ellers finnes motstandere å slikt til en billig penge her http://www.dioder.no/ . Du fikk ikke akkurat noe fasit svar hos meg,håper dette hjalp litt,eg har også noen skjemaer som viser hvordan en kobler dette både me Rele og me Rele/motstandere,men sitter ikke hjemme på min egen Pc nå så dette kan eg sende deg en annen dag eller noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2007 Var ikke noe problem i tåkelysene på min 00. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2007 Var ikke noe problem i tåkelysene på min 00. Jeg får bare gjøre ett forsøk imorra om jeg får tid, og se hva som skjer. Vidar: Jeg fikk mail fra NBS hvor de sa at det ikke var autocheck, og da lurte jeg bare igrunn på om det er vits å skaffe relé og slikt, eller om det rett og slett er plug & play. Men det finner jeg jo fort ut av imorra egentlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 15, 2007 Jeg får bare gjøre ett forsøk imorra om jeg får tid, og se hva som skjer. Vidar: Jeg fikk mail fra NBS hvor de sa at det ikke var autocheck, og da lurte jeg bare igrunn på om det er vits å skaffe relé og slikt, eller om det rett og slett er plug & play. Men det finner jeg jo fort ut av imorra egentlig. jau eg ska ikke motsi NBS eg,for så mye peiling har eg ikke,bare syntes det var litt rart siden eg har det på min bil som er en kjipa bil i forhold til din 03mod S3,men som du sier så finner du meget raskt ut av det,ikke alle Audier som kutter lysa fordi om en har Autocheck heller,bare noen,koffer må Gudene vite,men prøv først du ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 16, 2007 Det gikk åt skogen.. Det var kortvarig glede da jeg skrudde på grøftelysa, det kom kun ett blink for deretter å virke dødt. Trykte bryteren inn igjen og så ut, kun ett blink. Men jeg fikk ikke opp noen feilmelding i displayet merkelig nok, kan ha vært fordi døra stod åpen, men dette kom jeg til å tenke på etterpå og vet ikke om det har noe å si om den var åpnet egentlig. En onkel av meg dukka brått opp og kom frem til at jeg trenger noen motstander som tilsvarer 20w, så det blir samme effekt som halogen pæren originalt. Blæh. Er det noen S3 eiere her som forresten vet hvor mange skruer hovedlyktene sitter i? kom frem til 3 stk, og den i bunn må være ett hellsikke å få ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 16, 2007 Hmmm. Har kanskje for ny bil du da, mulig faceliften har noe å si... Men er vel forskjell på settene kanskje å. Lett å ta av den siste under uten fanger iallfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 16, 2007 Kjøpte et par H7 sett fra gruppekjøpet til Tom-Are, de settene virker veldig greie, men intstruksjoner på engelsk med alternativ kobling av relé. Men han onkelen av meg skjønte ikke helt hvordan relé ville gjøre susen i mitt tilfelle. Den siste skruen virka ganske kronglete å komme til, og jeg måtte ta av fangeren ja. Men det endte med at jeg skrudde den på igjen da det garantert vil skje det samme med fjernlysa. Titte litt rundt på nettet og se om jeg finner noe motstands greier som er greit å koble på de xenon setta jeg har kjøpt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 16, 2007 Så da hadde du Autocheck alikevel,vel me rele så vil du nokk få Xenonlysa til å lyse hele veien,eg prøvde dette me rele,lysa lyste,men fortsatt sa Autocheck at her er det noe muffins,hos Dioder.no som jeg linket til litt lenger oppe har de motstandere som skal gå til Xenon ettermonteringsett,eg har jo som sagt bestilt den dingsen hos Dekkportalen og håper at den skal gjøre susen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 17, 2007 Jepp, sendte mail til dioder. Mulig jeg hører med dekkportalen også, men synes det var noe stiv pris for den kabelen, da jeg trenger 4 stk. i tilfelle. Si ifra hvordan det går da Vidar, og takk for tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 17, 2007 Jepp, sendte mail til dioder. Mulig jeg hører med dekkportalen også, men synes det var noe stiv pris for den kabelen, da jeg trenger 4 stk. i tilfelle. Si ifra hvordan det går da Vidar, og takk for tips. Jupp skal gjøre det: rock : , 399kr er for ett sett(altså 2stk kabler fikk jeg opplyst på mail fra de),men du må jo uansett ha 2 sett og da blir 800kr alikevel litt dyrt syns eg då,tror det var http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?products_id=516&osCsid=debee9a3228495ca0cffee30ff5608a7 som en kamerat av meg kjøpte,denne hadde ingen virkning på hans bil(A4 03mod). Eg kjøpte den kabelen hos Dekkportalen i håp om at dette gjør det litt enklere å koble uten å måtte bruke andre motstandere å releer,blir så mye dill da synes eg,og du må vel ha 2 sett releer også,og eg ska for alltid i femtiden aldrig mer røre pluss kabelen på batteriet,det prøvde eg på da eg koblet releet på min,da hostet bilen opp masse feilkoder og Cdspilleren gikk i lås....patetisk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 17, 2007 Her er nå ett monterings skjema eg fikk fra en kar her på forumet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 17, 2007 Noen ting er til å bli helt grønn av Til svar på mailen jeg sendte så var det samme som du linka til, men visst den ikke funka på kameraten dins A4 så skulle man tro at min vil ha samme skjebne. Jeg hadde forresten ikke noe problemer etter at jeg kobla fra batteriet, eneste forskjellen var at kjøre comp.en resat seg og vinduene gikk ikke automatisk helt opp eller ned ved ett trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 17, 2007 Noen ting er til å bli helt grønn av Til svar på mailen jeg sendte så var det samme som du linka til, men visst den ikke funka på kameraten dins A4 så skulle man tro at min vil ha samme skjebne. Jeg hadde forresten ikke noe problemer etter at jeg kobla fra batteriet, eneste forskjellen var at kjøre comp.en resat seg og vinduene gikk ikke automatisk helt opp eller ned ved ett trykk. hehe ja det ska ikke alltid være lett å ha Audi,men eg tror kanskje at den motstanden hos Dioder.no er akkurat for liten: klø : ,ifølge det koblingskjema ovenfor så bør ein ha minst 30watt,og den motstanden hos Dioder er vel 20-25 watt,men det går jo kanskje ann kjøpe den fordet å heller suplere med en liten motstand til på 5-10 watt,men eg bør vel snart få den dingsen min så eg får prøvd om det er en mirakelkur mot Autochecken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 17, 2007 Siden du ikke får opp feilmeldinger i Instrumentet ditt Edvin,holder det med kun relè i fra batteriet.Du trenger ikke motstander da. Monterte på en kompis sin A4 18TQ 03mod,han fikk bare ett blink så slukket de,han monterte relè i fra batteriet,lyser så bra ennå så. En litt fin måte og finn ut om du bare trenger motstander er og koble på ei pære som trekker 15/20w sammen med Xenonlysene,da finner du ut om du kun trenger motstander,noe jeg ikke tror du trenger. Vi prøvde med en H3 pære som trekker hele 55w ennå slukket Xenon lysene på A4`n,så du trenger nok strøm til ballastene for at de skal tenne skikkelig bare og det fisker du med relè. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 18, 2007 Hjertelig takk for svar dere, ja som skrevet Tom Are som fikk jeg ikke opp noe feilmelding, nå startet jeg jo ikke, og døra stod åpen, men jeg vet ikke hvorvidt det har noen betydning. Da skal jeg prøve alternativ koblinga i instruksene som fulgte med, men først og fremst er det ferie en liten tur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...