#1 Skrevet Juli 10, 2007 Skal bytte instrument i A6 til et med FIS. Her er mitt instrument, i løpet av uken på vei til en danske for utlesning av PIN eller resetting: Som noen lyse hoder vil oppdage, så er det i hovedsaklig i Miles og ikke i KM. Dette skal jeg bare bruke som en unnskyldning når jeg blir stoppet i 110km/t i en 80-sone... Neida, har planer om å sette over selve KM-tavlen fra mitt eksisterende. Min bil har gått 115000, og det "nye" instrumentet har gått 20000 miles. Så venter jeg på at jeg får det i "nymodus" eller får PIN kode... Har fått en ny hendel for Cruise Control og MFA, denne venter på sine ledninger og skal kobles snart. Så vet jeg at jeg enten må installere noen sensorer for oljetemp og vindusspylerveske, eller så kan disse "tyvkobles". Noen som vet hvordan en gjør dette? (det er da tyvkoblingene som er aktuell...) Et bilde av speedometeret "åpnet" : Tar sikte på at dette prosjektet kommer i mål i løpet av sommeren... Prosjektstatus: x Skaffe Immo3 speedometer med full FIS x Skaffe CruiseControl hendel x Skaffe FIS hendel x Nye km skiver istedet for miles x Skaffe ledningsnett til CC og FIS (delvis løst,fått i posten men feil ledning. Selger sender ny) [] Fysisk installasjon av hendel [] Lese ut PIN av eksisterende instrument (Møller/ VAG-TACHO) x Lese ut PIN av "nytt" instrument / sette det i ny-modus (en hyggelig danske greide dette) [] Lese ut alle kanalene i det gamle instrumentet som skal overføres til det "nye" (VAG-COM) [] Fysisk installasjon av det "nye" instrumentet (trolig meg selv ) [] Adaptere kanalene fra eksisterende instrument til det "nye" (VAG-COM) Tror dette er alt, synspunkter og tips/råd mottas gjerne. Og hjelp selvfølgelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 12, 2007 Noen som har peiling på hvordan det er med å sette inn et med KM allerede på intrumentet? Mitt "nye" har da gått 20000 miles, og det som står i bilen har gått 116.000. Jeg vet jeg ikke får skrudd ned KM, men jeg skal jo skru det opp? Er det mulig, så lenge jeg skaffer PIN koden til det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 12, 2007 Ah, endelig noen som lager en guide/tråd om hvordan de får FIS til å fungere. Har lenge hatt lyst til å gjøre dette på min også. (A4) Hva må gjøres med ledningsnett? Autocheck av spylerveske etc. kan vel legges til jord for å hindre varsler, men hva med ledning til ECU etc? hvor skal dette kobles? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 12, 2007 Noen som har peiling på hvordan det er med å sette inn et med KM allerede på intrumentet? Mitt "nye" har da gått 20000 miles, og det som står i bilen har gått 116.000. Jeg vet jeg ikke får skrudd ned KM, men jeg skal jo skru det opp? Er det mulig, så lenge jeg skaffer PIN koden til det? PIN trenger du uansett for å kunne kode opp nøkler, og med vag-com kan du sette den korrekte kilometerstanden dersom instrumentet har en kilometerstand på 100km eller mindre, da dette er å anse som "ny-modus". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 12, 2007 Her er det bare å følge med! Min er todelt, men går vel ut på det samme Det er den høyoppløselig med farger du skal oppgradere til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 13, 2007 Kan du ikke bare sette over FIS'en i det du allerede har da? Det er rom for fis i instrumenter som ikke har fis. Det ligger bare en svart plate der istedet for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 13, 2007 Kan du ikke bare sette over FIS'en i det du allerede har da? Det er rom for fis i instrumenter som ikke har fis. Det ligger bare en svart plate der istedet for. Er det mulig? Kan ikke skjønne det, for mitt intrument har bare to plugger på baksiden, mens det nye har 3 (en grå i midten, som er alfa omega her) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 13, 2007 Her er det bare å følge med! Min er todelt, men går vel ut på det samme Det er den høyoppløselig med farger du skal oppgradere til? Den finnes kun til A4, og det er desverre ingen som har fått den til å virke med A6 enda... For å si det sånn, så hadde det vært mulig, skulle jeg hatt den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 13, 2007 tjisk tjisk Farger er tingen Lykke til med prosjektet, spennende dog. Så det blir rødt fis på deg, men har du bare sånn todelt sak i dag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 13, 2007 Er det mulig? Kan ikke skjønne det, for mitt intrument har bare to plugger på baksiden, mens det nye har 3 (en grå i midten, som er alfa omega her) Sitter ikke den tredje koblinga på baksida av fis'en da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 23, 2007 Sitter ikke den tredje koblinga på baksida av fis'en da? Nope, jeg har kun to koblinger bak... Og på det "nye" er det 3... Oppdatering i prosjektet, er at det ser litt sort ut. Instrumentet jeg fikk tak i har som dere ser 100 km/t ca kl 11 på speedometeret. Det jeg har i bilen, har 100km/t rett opp, alså kl 12.... Da vil nok km vises feil hvis jeg flytter over min speedometerskive fra det eksisterende. Planen videre er nå å prøve å finne et nytt, evt få noen av de tyske tachofolie folkene til å lage et som passer mitt instrument. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 25, 2007 Hva må gjøres med ledningsnett? Autocheck av spylerveske etc. kan vel legges til jord for å hindre varsler, men hva med ledning til ECU etc? hvor skal dette kobles? Ang spylerveske tror jeg den kan deaktiveres med vag-com, men olje må enten legges til jord eller installere føler... jeg tipper det blir den første løsningen for meg... hvertfall til å begynne med... Ledning til ECU? Er ikke det bare ved cruise controll? Ledninger for FIS skal bak i det midterste stikket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 25, 2007 Ledningen til ECU brukes vel til å måle bensinforbruk etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 2, 2007 Har nå endelig fått orden på det med instrumentskiver... Fra tyske Wunchtacho fikk jeg noen skiver, de fungerte veldig bra! men folkens, jeg anbefaler å bestille de ferdig kuttet... Det gjorde nemlig ikke jeg... pokker for en irriterende jobb. adresse er http://www.wunschtacho.de RASKESTE LEVERINGEN FRA TYSKLAND JEG HAR OPPLEVD! sendte penger i helgen, hadde de i postkassen 3 dager etter (onsdag) Jeg bet 29 euro, tror de tar rundt 20 euro ekstra for ferdig kuttet. bilde av instrumentet med hvite skiver: km der det før var miles... Da gjenstår det å få satt KM til riktig stand da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 15, 2008 Hvordan gikk det med FIS'n? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 15, 2008 eg og er veldig interisert i og vite kordan det gikk\går? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 15, 2008 Ehhhhh!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 15, 2008 Heheh, Observant han Ove 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 6, 2008 hehe... dette har jeg faktisk ikke lagt merke til selv (nå er vel det ingen problem, for eneste måten jeg får min bil i 220km/t er vel fritt fall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...