Baklys pære Xploderer A4 b5 97 mod

Anbefalte innlegg

Heisann,har en kompiss som har en A4 b5 97 Avant,som topic sier så faktisk Xploderer kun høyre baklys pære me jevne mellomrom,han skifter den,men så xploderer den igjen etter noen dager og bare glødetråden er igjen i selve pæra,noen som har noen ideer,eller må VAGcom til igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørtes rart ut.. spenningen til pæra er jo konstant, maks 14 volt ca.. lyspæren drar ikke mer strøm en den trenger for å si det sånn (ohms lov) vibrering av div årsaker kan være en grunn.. kan selvfølgelig også være ukurante jalla pærer.. lyser den ene pære mer eller mindre enn de andre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være for høy spenning da, har du målt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv med for høy spenning (f.eks. 6-volt pære i 12-volt bil) så vil ikke pæren eksplodere, bare gå ut med et kjapt blink.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørtes rart ut.. spenningen til pæra er jo konstant, maks 14 volt ca.. lyspæren drar ikke mer strøm en den trenger for å si det sånn (ohms lov) vibrering av div årsaker kan være en grunn.. kan selvfølgelig også være ukurante jalla pærer.. lyser den ene pære mer eller mindre enn de andre?

Jupp rart enig i det,det er 3gang dette skjer nå,han har prøvd billige Biltema pærer og pærer fra Møller så jeg vet snart ikke,kan jo være den selve baklyktene som gjør det da: klø : ,disse baklyktene er sånne ettermonterte me hvite glass fra NBS tror jeg,disse er jo noen år nå da men men.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være en lekkasje i lyktene som gjør at det kommer inn vann på lyspæren? En lyspære er jo temmelig glovarm, og hurtig nedkjøling kan kanskje få den til å eksplodere?

Kan i alle fall ikke tenke meg at det er mulig at spenning eller vibrasjoner kan få en pære til å eksplodere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.