konstruksjonsfeil på ASA-felger?

Anbefalte innlegg

Kjøpte nye felger hos "sheriffen" i år og er veldig fornøyd med de, det er bare ett problem, jeg bor i bergen og der regner det mye. Som jeg viser på bildet er det en kant inni felgen som gjør at vann ligger der og blir kastet rundt, kommer seg ikke ut.

Resultatet er vibrering i rattet og damp ut av hjulbuene etter oppbremsing.

Har ikke sett andre som har skrevet om dette problemet og lurer på om den kanten er unik for min modell?

innsidefelgMedium.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er akkurat slik på mine og.

Mulig det er slik på alle ASA felger.

Annoying!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

O.T: har du lagt ut bilde av bilen med de felga? jeg vil se!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kanten var kanskje litt fremtredende på din felg, men uten den kanten så er det omtrent umulig å legge på eller ta av dekket uten å ødelegge det. Den mindre diamteren inne i den "buen" gjør det mulig å legge dekket på skrå under montering/demontering. Den finnes på alle felger bare ikke like fremtredende på alle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme med min ASA felg også.. Var ikke like stort problem på de gamle MAS-italy felgene mine. La iallefall først merke til dette "problemet" når jeg kjøpte meg ASA felg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde jo samme felgene som Stig-Are. Merket ingenting til dette på 200'en ihvertfall. Sikkert fordi jeg kjørte for pent, og kun når det var pent vær ute. :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ser de ut, heter ASA FR-3(tror jeg). Har enda til gode å se andre biler med like felger. Jeg har forresten gjort et eksperiment med en silikonstripe på skrå inni felgen for å presse ut vannet, ser ut til at det funker ,men har vært så lite regn her i det siste(takk for det)

P.S har fått ringer i grillen igjen no.

s4skraat_forfra_forerside_Medium.jpg

s4_side_paa_bil_forfra_Medium.jpg

s4_profil_bak_Medium.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Jeg hadde jo samme felgene som Stig-Are. Merket ingenting til dette på 200'en ihvertfall. Sikkert fordi jeg kjørte for pent, og kun når det var pent vær ute. :rolleyes:

Merket du ikke noe til at vannet samlet seg der når du hadde vasket? Tørket du opp inni der og da eller? ;)

For der samler det seg MASSE vann...(og du.... jeg bruker ikke bindestrek i navnet mitt AZZA ;)) hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har han sheriffen noen hjemme side?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stig Are Amundsen

Merket du ikke noe til at vannet samlet seg der når du hadde vasket? Tørket du opp inni der og da eller? ;)

For der samler det seg MASSE vann...(og du.... jeg bruker ikke bindestrek i navnet mitt AZZA ;)) hehe

Selvfølgelig tørket jeg der også. :D Gikk over hele bilen med føner.. :P

Jeg bruker alltid å la bilene stå en stund etter vask før jeg kjører. Da forsvinner det meste vannet som har lurt seg unna.

Skal huske det med streken til neste gang. : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fy flate.perfekte felger:D :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke skamme seg over å bli sett i den skuta der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det gjør jeg ikke heller, sånn er det å være entusiast. Takker for respons.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ikke bare på ASA felger du har det problemet der. Samme greiene på mine Superstar Kloster felger.

Hver gang jeg vasker blir det liggende en liten vanndam i felgen, når du sier det så er det kanskje derfra den lille vibreringa i rattet kommer i fra. Det har jeg faktisk ikke tenkt på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet på mine felger også!

Jeg har like hjul som deg.. :nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det samme med mine ASA DM3 felger, men jeg har ikke noe problmer med vibrasjoner som jeg merker...

En annen ting er det med chrome belegget på disse felgene.. det suger STORT!

Flasser av i meter vis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet på mine felger også!

Jeg har like hjul som deg.. :nana:

Kledelig, men no har det jo gått ett år og.

Har vert borti en kant med ene felgen(og skaffet ny som skal på), har kjørt med det i hele sommer men kan ikke se at det er noe krom-lag på den kanten, et dypt hakk som viser pure metal all the way.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kledelig, men no har det jo gått ett år og.

Har vert borti en kant med ene felgen(og skaffet ny som skal på), har kjørt med det i hele sommer men kan ikke se at det er noe krom-lag på den kanten, et dypt hakk som viser pure metal all the way.

Samme på mine,ingen flassing på min. : rock :

Pris på de i 19". : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har og ASA på S6èn Christian, noe du sikkert husker, og det er akkurat samme trøbbelet der, men det gir jeg beng i, tar kontroll med trykkluft :D og blåser det ut, ganske enkelt genialt... Hjula er så digg at det vannet får bare være;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja stemmer det. I våre hjulspor med mye vann merker jeg den ristingen som nevnt, omtrent som med dårlig avbalansering. men ellers går det stort sett greit, bare litt plagsomt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det samme med mine ASA DM3 felger, men jeg har ikke noe problmer med vibrasjoner som jeg merker...

En annen ting er det med chrome belegget på disse felgene.. det suger STORT!

Flasser av i meter vis.

Jeg fikk etter litt jobb byttet inn dm3 felger som hadde flasset. Hadde tatt skikkelig godt vare på dem og oppebevart felgene innendørs om vinteren. Da jeg fant de frem igjen etter vinteren var det enkelte steder bobler i chrommen som pga av dette hadde begynt å flasse. Gleden var stor da jeg fant ut at det også var feil på en av de nye felgene. Chrommen var helt matt i forhold til de andre felgene... Tok også sin tid å få byttet den felgen, men det ordnet seg tilslutt.

På de nye superstar replica felgene(husker ikke modellen) tørker jeg ut vannet etter å ha vasket. Tror det etterhvert forsvinner av seg selv, men da blir det så grisete 'a gitt. Sånn bortsett fra all den sinnsyke ventingen er jeg ganske fornøyd med Sharif'en. Til og med senterringer var omtrent umulig å oppdrive der. Har nok uansett hatt litt flaks i uflaksen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk etter hundre-og-førti timer hos Sharif tilslutt byttet inn dm3 felger som hadde flasset. Hadde tatt skikkelig godt vare på dem og oppebevart felgene innendørs om vinteren. Da jeg fant de frem igjen etter vinteren var det enkelte steder bobler i chrommen som pga av dette hadde begynt å flasse. Gleden var stor da jeg fant ut at det også var feil på en av de nye felgene. Chrommen var helt matt i forhold til de andre felgene... Tok også sin tid å få byttet den felgen, men det ordnet seg tilslutt.

På de nye superstar replica felgene(husker ikke modellen) tørker jeg ut vannet etter å ha vasket. Tror det etterhvert forsvinner av seg selv, men da blir det så grisete 'a gitt

hadde du kvittering for felgene dine?

Tenkte jeg skulle ta meg en tlf for å høre med dem, og si det som det er...jeg har ikke kvittering.

Jeg vil ikke ha samme felg, jeg vil bytte til en ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde du kvittering for felgene dine?

Tenkte jeg skulle ta meg en tlf for å høre med dem, og si det som det er...jeg har ikke kvittering.

Jeg vil ikke ha samme felg, jeg vil bytte til en ny.

Har nok kvitteringen et sted, men spørs om det lenger er synelig det som står på den. Trengte ikke å vise kvittering for han hadde nok ikke glemt meg. Skulle egentlig ikke ha dm3 felger og hadde bestilt enn annen type. Da jeg kom for å legge de på hadde han selvsagt allikevel ikke de på lager. Dermed ble det tilslutt istedet dm3 felger på meg. I tillegg fikk jeg også et sprekt sideskjørt under monteringen. Fikk som plaster på såret litt ekstra rabatt.Ikke nok med, det værste var vel kommentaren, "det er jo bare en bil". Da var jeg passe grinete :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.