Anbefalte innlegg

Tok diagnose på bilen i dag å fikk opp at jordinga til hallgiveren var defekt/dårligt.Lurer på hvor denne hallgiveren ligger å hva egentlig en hallgiver er?

Symptomene er at bilen jukser og lugger.

EDIT : Motorkode ADY

MVH Per Arne Eilertsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hall-giveren er det som blir benyttet i stedet for stifter. Er en giver som står i fordeleren, og som gir signal til tenningsmodulen ved at det er et blende-lokk som åpner/stenger for hall-giveren. Enkelt fortalt :)

Disse delene blir benyttet for å få en mer nøyaktig tenning, og for å slippe mekanisk slitasje.

Har du dårlig jording på hall-giver kan det fort resultere i fusking.

Lenge siden jeg kikket nedi fordeleren på min mk3 gti, så kan ikke helt ta det igjen hvordan det ser ut nedi der.

Noe mer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg ikke er noe mekkeperson så må jeg spørre litt dumt her:P

I fordelerlokket er det fire stifter(?) og på fordeleren er det en rotor som skal treffe disse stiftene,er det den som er hallgiveren da?Eller ligger den lengre nedi fordeleren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært hos en kompis å fikk ut fordeleren nå men vi fikk ikke av tannhjulet som sto på.Regner med at det er den splinten der som skal ut for å få delt fordeleren.Pusste litt så det ble nå bedre inntil videre:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.