#1 Skrevet Juli 10, 2007 Tok diagnose på bilen i dag å fikk opp at jordinga til hallgiveren var defekt/dårligt.Lurer på hvor denne hallgiveren ligger å hva egentlig en hallgiver er? Symptomene er at bilen jukser og lugger. EDIT : Motorkode ADY MVH Per Arne Eilertsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 10, 2007 Hall-giveren er det som blir benyttet i stedet for stifter. Er en giver som står i fordeleren, og som gir signal til tenningsmodulen ved at det er et blende-lokk som åpner/stenger for hall-giveren. Enkelt fortalt Disse delene blir benyttet for å få en mer nøyaktig tenning, og for å slippe mekanisk slitasje. Har du dårlig jording på hall-giver kan det fort resultere i fusking. Lenge siden jeg kikket nedi fordeleren på min mk3 gti, så kan ikke helt ta det igjen hvordan det ser ut nedi der. Noe mer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 10, 2007 Siden jeg ikke er noe mekkeperson så må jeg spørre litt dumt her:P I fordelerlokket er det fire stifter(?) og på fordeleren er det en rotor som skal treffe disse stiftene,er det den som er hallgiveren da?Eller ligger den lengre nedi fordeleren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 11, 2007 lengre nedi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 11, 2007 Har vært hos en kompis å fikk ut fordeleren nå men vi fikk ikke av tannhjulet som sto på.Regner med at det er den splinten der som skal ut for å få delt fordeleren.Pusste litt så det ble nå bedre inntil videre:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...