Avskilting: Hvor lenge må en bil ha stått avskiltet før den må vises på biltilsynet?

Anbefalte innlegg

Som topic sier; hvor mange år må en bil ha stått avskilta før den igjen må vises på biltilsynet før man får nye skilt på?

1,2,5??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke noe krav til visning hos BT kun pga lang avskiltning, kun at bilen er EU-godkjent for gjeldende periode når skiltene hentes ut igjen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel da evt. maks 2 år mtp. EU kontroll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvsagt, men Biltilsynet trengs ikke involveres i kontrollen.

Forøvrig blir det 2år og 4-5mnds som max uten noe styr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så om bilen har stått avskiltet siden 05,så må den ikke inn på Biltilsynet for visning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ded spørs vel hva den er avskiltet for.............

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utifra ditt første innlegg så går jeg utifra at det ikke foreligger noe som gjør at du vet at du må på Biltilsynet (mangellapp med full teknisk før reg f.eks), så nei, du trenger ikke å vise den hos BT.

Husk at skiltene trolig er makulert med mindre du har en avtale med BT, så om du skal ha skilter den dagen du vil, kan det være en idè å bestille inn skiltene til trafikkstasjonen på forhånd, med mindre skiltfabrikken ligger i umiddelbar nærhet. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en bil som sto i 2,5 år...måtte bare EU godkjenne bilen så kunne jeg hente nye skilt til den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.