#1 Skrevet Juli 11, 2007 Jeg vil på det sterkeste advare noen mot å betale penger for solfilm hos Scandinavia Solfilm, avd Oslo (alle avd. som Roy Sunde driver). Se her: http://www.scandinaviasolfilm.no/?page=kontakt.php Dette er bare rot og tull! Her er min historie: Dag 1) Leverte min bil kl 14.00, og ble lovet å få den levert på jobben senest kl 21, da jeg var ferdig på jobb. Kl 23.35 (!) på natta kommer det en utlending med den. Det var mørkt, og siden Sunde hadde ringt meg og skrytt jobben LANGT opp i skyene tidligere på kvelden betalte jeg. ' Dag 2) Lyset kommer,- og så gjør også boblene. Helt utrolig elendig jobb. På passasjersiden hadde filmen løsnet helt i ett hjørne, og det var bolbler på 4 av 5 ruter. OVERALT !! Jeg ringer Herr Sunde, v/ Scandinavia Solfilm, som sier at han nå var klar over at jobben var dårlig, og at de gjerne vil gjøre dette opp igjen. Jeg leverer bilen kl 14 og ber om at denne gangen FORLANGER jeg at de er på min arbeidsplass SENEST kl 20.30. Kl 21.45 kommer samme fyren igjen, med litt bedre, men LANGT FRA bra jobb. I tillegg hadde de lagt på, som "bonus" en stripe solfilm på fremruta (øverst), og denne var delt ved speilet, og på hver side av speilet var høydeforskjellen 3,5 cm ! ER DET MULIG !?!?!? Hvor full har vedkommende vært tro??? Dag 3 Jeg drar opp til Sunde og ber han se bilen, og vi blir enige om at de fjerner det på frontruta som ser HELT jærlig ut, og at jeg refunderes kr. 2.500,-. Jeg gir han mitt kontonummer, og han lover å ordne opp... Dag 7 Roy Sunde ringer stolt og forteller at de nå har ansatt nye folk de skal lære opp og beklager høflig det som har skjedd, og forteller meg at han hadde satt inn pengene dene dagen, 26.6.07. Stemte dette, tror dere?? Neida...ingen penger. Nå svarer de ikke mail el mobil. Mitt tips: HOLD DERE UNNA !!: God sommer...uten solfilm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 11, 2007 Ser ut som at dette er en franchisekjede, har du tatt dette videre med scandinaviasolfilm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 11, 2007 Hørtes seriøst ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 11, 2007 Ringte de og tlf ble besvart av en utlending som kunne garantere mine ruter strøkne for 5000,- dvs alle rutene i A8' n selv om jeg sa de må taes ut for å få et skikkelig resultat Jommen sa jeg seriøs: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 11, 2007 Jeg liker ikke solfilm selskaper selv. Jeg leverte min bil å fikk den igjen med rimelig dårlig resultat. Nå har filmen løsnet oppe midt på ruta på passasjer døra Det er noen bobler rundt omkring osv. Skal ned til de en dag nå å klage. De reklamerer med 1 års garanti på bobler så... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 11, 2007 sier jo litt når han er den eneste som ikke har @scandinaviasolfilm.no, men som har @c2i.net 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 11, 2007 lite særiøst ja.. men å få det uten bobler er umulig, det vet jeg av erfaring...at filmen løsner og sånn det er ikke bra:fy: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 11, 2007 lite særiøst ja.. men å få det uten bobler er umulig, det vet jeg av erfaring...at filmen løsner og sånn det er ikke bra:fy: At det er umulig er sprøyt... har sett flere biler fra Eclipse som selv 1,5 år etter filmen er lagt på ikke viser antydning til bobler eller å ha løsnet noen sted. Sikkert derfor de gir livstids garanti på arbeidet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 11, 2007 At det er umulig er sprøyt... har sett flere biler fra Eclipse som selv 1,5 år etter filmen er lagt på ikke viser antydning til bobler eller å ha løsnet noen sted. Sikkert derfor de gir livstids garanti på arbeidet:) rutene mine fra eclipse er så og si boblefrie, og løsner IKKE i kantene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 11, 2007 Eclipse, Sebra og Riis er vel de riktige navnene innenfor dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 11, 2007 Synn at noen skal drive slikt.. Jeg selv leverte bilen min på Hadeland Bilglass på Lunner(7mil nord for olslo) å sa at di kunne ha bilen i 2 uker å gjøre jobben da di hadde best tid:) å da jeg ringte etter 4 dager var bilen ferdig allerede å da fikk jeg Pappa til å hente den å det var Heelt strøkent:) Helt klart å annbefale:) kansje litt langt å reise å levere en bil på soting for dere som bor i oslo men man må betale litt for kvalitet;) skal betale mellom 5 og 6 tusen for jobben;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 11, 2007 lite særiøst ja.. men å få det uten bobler er umulig, det vet jeg av erfaring...at filmen løsner og sånn det er ikke bra:fy: La nettopp solfilm på stasjonsvogna SELV, med billigfilm fra bilextra, uten bobler. Så det er fullt mulig å få til dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 11, 2007 La nettopp solfilm på stasjonsvogna SELV, med billigfilm fra bilextra, uten bobler. Så det er fullt mulig å få til dette. Har du buet bakrute på den bilen du la det på? Brukte du hårføner/varmepistol under arbeidet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 11, 2007 Ser ut som at dette er en franchisekjede, har du tatt dette videre med scandinaviasolfilm? Ja, og jeg er ikke den eneste som har klaget til dem. Men, det hjelper lite med pengene som er vekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 11, 2007 Har du buet bakrute på den bilen du la det på? Brukte du hårføner/varmepistol under arbeidet? Har ikke lagt på bakruta enda, bare på siderutene. Men har lagt på bakruta på gti'n før (tatt det av igjen, skal legge på nytt), gikk greit det. Delte filmen opp i 3-4 striper. Får jo skjøter på ruta da, men viser omtrent ikke i det hele tatt. Legger skjøtene ved varme-trådene. Men side-rutene vil jeg si er bortimot perfekte. Litt er det jo, rev av en bitteliten flik nede i ene hjørnet i bak-døra, samt fikk et lite rusk på "feil" side. : mad : Kan legge ut bilde...... Er den lyseste filmen på bilextra (er bare for å dempe litt sol, skal tross alt se ut også) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 11, 2007 Ikke for å spore heelt av, men fikk sota golfen min på kløfta, hos en kar som har sota alle vw-audi til jessheim auto de siste 15 åra... Det ble sinnsykt strøkent, null bobler, og ikke løsna... Leverte den klokka fire, henta den klokka ti! Hadde nok stressa litt da tenker jeg... Men bra ble det!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 11, 2007 At det er umulig er sprøyt... har sett flere biler fra Eclipse som selv 1,5 år etter filmen er lagt på ikke viser antydning til bobler eller å ha løsnet noen sted. Sikkert derfor de gir livstids garanti på arbeidet:) Mener jo ikke bobler som kommer etterhvert jeg heller da... men at det kan komme støv mellom ruta og filmen når en legger på det skjer jo... at filmen løsner og at det blir bobler etterhvert skal jo ikke skje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 11, 2007 lite særiøst ja.. men å få det uten bobler er umulig, det vet jeg av erfaring...at filmen løsner og sånn det er ikke bra:fy: umulig? fikk mine 7 ruter ordna for 2år siden, og har fortsatt ikke oppdaget en enest boble... Tipper at regelen om at man får hva man betaler for gjelder her også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 11, 2007 Ja,- har sotet minst 6 av mine tidl biler på Hønefoss, Reklameservice.no og betalte kun 4.000 for hele bilen og det var TOPP !! Var aldri - ikke EN gang en boble. Også buet bakrute. Så...det er proffe og så er det amatører...som i alt annet. Dessverre....må slike som meg betale for å finne ut hvem de er. Håper dere her ikke drar til samme plass som meg. Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 12, 2007 Dette her forsvarer ikke akkurat mitt intrykk av Scandinavia Solfilm... Da jeg skulle Eu-godkjenne bilen, måtte jeg ta av solfilmen på siderutene. Og dermed skal solfilm på igjen. Har forhørt meg rundt, men det kryr ikke akkurat av solfilm firmaer i Østfold. Så jeg har prøvd å få tak i Scandinavia Solfim i Sarpsborg. Har kjørt forbi der et par ganger i uka de siste 3-4 ukene, men lokalet er helt tomt og det står et "ute på oppdrag" -skilt i vinduet.(De har dog lagt igjen et nummer) Idag hadde de bytta ut skiltet med et "Stengt pga ferie" -skilt. Vil jo gjerne snakke med disse folkene og så hvordan arbeid de gjør, men utenfor står det en slitt og nedrustet Mondeo med boblesoting... Så jeg vet ikke helt... Kan anbefale Høiden Bilpleie i Moss på det varmeste. Solfilmen deres er perfekt utformet og sitter som bare det! Null bobler! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...